søndag 26. mai 2019

Brodering


I dag har jeg en rolig dag hjemme.
Det er deilig etter en travel uke.
Jeg sitter og broderer, 
og jeg er i gang med nr. 3 av 24 broderier i Gail Pans blomsterkorger.

En blogg venn gav meg dette tipset for noen uker siden.
Hun hadde laget en boks til å samle brukte nåler i.
Det kan jo være litt farlig å bare kaste de i søppeldunken.
På bloggen Faith Trust and Breastcancer fikk jeg ideen. 
Jeg har brukt en medisinboks og laget et hull med hulltang i lokket.
Da jeg tok av medisinetiketten var det limrester på boksen, og det var klissete.
Jeg har liggende noen stoffer som jeg bruker til dekorering av bokser.
De er kjøpt billig på Wish, men jeg syns de har for dårlig kvalitet til quilting,
men til dette formålet er de ok. 

Jeg har to flotte skilt på sy- rommet mitt. 
De er kjøpt i Amsterdam. 

Ja, det er sånn jeg føler det. 


Ha en fin dag!

10 kommentarer:

  1. What a great idea to save needles... I broke 2 recently. Enjoy your stitches!

    SvarSlett
  2. To wspaniały pomysł pojemniczek na igły to prawda igły wyrzucane do pojemnika na śmieci mogą być niebezpieczne. Pozdrawiam serdecznie:)

    SvarSlett
  3. Those signs made me smile. How lovely for you to enjoy some slow hand stitching today, on those pretty embroideries.

    SvarSlett
  4. The Gail Pan embroideries are beautiful!

    SvarSlett
  5. Vilken smart ide´' för nålarna, och det ser ut till att bli trevliga block också. Kram Immi

    SvarSlett
  6. Lovely embroidery!
    I like your jar covers, very pretty!
    Hugs,
    Barbara xx

    SvarSlett
  7. Nydelige broderier. Smart ide å dekorere pille bokser til å samle brukte nåler. Jeg bruker en liten boks det har vært vitamin piller i, men den begynner og bli full nå så på tide med en ny! Artige skilt, og ja, helt enig i det nederste!

    SvarSlett
  8. Så smart boks og fint pyntet og så fine broderiene dine blir!

    SvarSlett
  9. Blomsterkurvene blir virkelig flotte :) Også har du laget det som må være den fineste søppelbøtta for nåler i landet!

    Du spurte om hvordan lappelaget loddet ut teppe, her er en liten redegjørelse:
    Dette teppet blir loddet ut i forbindelse med en salgsutstilling som lappelaget arrangerer i november. I dette lotteriet har vi i utgangspunktet kun dette ene teppet, men noen ganger har vi en trøstegevinst eller to. Teppet i seg selv har jo en høy verdi, det er stort sett i størrelse med dobbelt sengeteppe. Vi har en god gammeldags loddbok hvor man skriver opp navn og telefon nr. Mener å huske at vi kalte disse for basarbøker før i tiden. Lotteritilsynet har ganske strenge regler på hvordan slike utlodninger skal foregå, det er lurt å sjekke opp disse før man setter i gang :) Loddene blir først og fremst solgt i lappelaget på det siste møtet før salgsutstillingen (mye slekt og venner av medlemmene som også vil ha lodd) og under selve salgsutstillingen. Så alle som er innom utstillingen får mulighet til å kjøpe lodd. Tror vi har satt maks antall lodd til en slik bok og 10 kr pr lodd,- men her er jeg på litt tynn is. Kan være at vi har et par/tre bøker (Jeg har ikke selv arrangert selve lotteriet, så har ikke helt oversikten. Men det kan jeg sjekke for deg om du vil)

    SvarSlett
  10. Det var smart med den nåleboksen, og med stoff på ble den jo også veldig dekorativ. Og så fine skilt!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!