søndag 5. mai 2019

Slow Sunday Stitching



Mai måned og en ny utfordring fra Mrs. Moen.
Utfordringen nå var å lære å lage et tre der vi skulle  quilte buede greiner.
I dag ska jeg sy lukkekanten for hånd.
Det kommer et nytt blogginnlegg i morgen med bilder og tekst om quilten. 


Endelig har jeg funnet et nytt broderingsprosjekt.
Jeg kjøpte en av bøkene til Gail Pan i nettversjon på Amazon. 
"Patchwork loves embroidery"
Jeg vil brodere "Flower basket lap quilt"

Kathy´s quilt har linkpartyhver Søndag:

"Måtte du finne lykke,
både i de store viktige ting og i de bittesmå, 
stille og sarte ting."
Jenny De Vries

Jeg ønsker deg en fin søndag! 



7 kommentarer:

  1. Your tree quilting is fabulous, Birthe Marie. Your new embroidery book looks as if there are a lot of fun projects within the covers. I like the sound of an embroidered flower basket lap quilt.

    SvarSlett
  2. Your tree is pretty! Enjoy your embroidering! I have this book and actually have fabric marked to embroider them, just not enough hours in a day. Happy Stitching!

    SvarSlett
  3. Your new project is going to be fun. I'm very taken with the Gail Pan blocks having see lots on Kathys blog so I look forward to yours. The tree is looking great by the way!

    SvarSlett
  4. Hei Birthe Marie.
    Så gøy å finne en quilter (via noen hagebloggere).
    Du lager veldig mye fint, jeg har tittet litt bakover i bloggen din.
    Jeg synes det er veldig gøy drive med quilting og å sy - også strikking. Så elsker jeg hagearbeid. Det siste blir det mest av nå og fremover noen måneder. Kommende uke blir det bunadsying til 4 år gutt og hage, senere i mai, Quiltetur til Odense.
    Ha en fin uke og kos deg!
    Mange hilsen fra Turid

    SvarSlett
  5. I just saw that lovely book at a quilt store on Friday! It's has so many wonderful projects! ENjoy!

    SvarSlett
  6. Så fint tre quilt, gleder meg til å lese mere om det. Mange fine prosjekter i den boken, kanskje jeg skal ta opp brodering igjen, hm.... :) Takk for kommentar på bloggen min (for noen uker siden)!

    SvarSlett
  7. Ooooooh! That lap quilt will be lovely! I’d love to make that but I’d never use it for fear of our cats wanting to sit on it ..... you know how cats are! Looking forward to seeing yours!
    I’m readying your posts in reverse and have just seen the finished mini quilt and it’s nice to see more of your process here. Lovely backing fabric!
    Hugs,
    Barbara xx

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!