onsdag 15. mai 2019

Happy scrappy...


Jeg har laget to mugrugs og brukt et mellomblått lin stoff og scraps av Bali stoffer.
 Strimlene er sydd sammen og skjært i ca. 2 inch brede remser.
Jeg har quiltet i tette linjer. 

Jeg har fotografert ute for å få rette farger,
men det ble ganske forskjellige blåfarger på bildene.
Den rette fargen er som på det første bildet.
Til baksiden valgte jeg et blomstrete Bali stoff.
Mugmattene er sendt i bursdagsgave til en hyggelig dame i Danmark.

 Jeg har også brukt scraps strimler i forskjellige bredder og sydd en liten toalettveske.


Jeg syns begge disse måtene er en grei måte å bruke stoffrester (scraps)/strimler på.
Her har en samtidig små gaver.
Linker til Gun og Kate som har Scrap Happy Day  den15. hver måned.

 Pavlova  til kaffen smaker deilig,og er en fin 17. mai kake.
17. mai er Norges nasjonaldag.
En dag der barn og voksne kler seg i norske drakter som kalles bunad.
Her er link til et bilde av min datter og meg i våre bunader.
Alle skolebarn går i prosesjon, synger og er glade.
Det spises utallige pølser og barna har gjerne konkurranse om hvem som har spist mest iskrem.
I år skal jeg gjøre noe helt annet på 17. mai.
På neste blogginnlegg som antagelig kommer søndag eller mandag
håper jeg å kunne dele noen fine bilder med dere.

Til deg som bor i Norge og skal feire 17. mai:
Ha en fin feiring!

Lurer du hva 17. mai er i Norge kan du lese mer på
  Visit Norway.

"Tenk om det fantes et grenseløst bord
alle kunne benke seg rundt.
Tenk om det begynte med deg."
Ragnhild Bakke Waale


Ha det fint så lenge!

9 kommentarer:

  1. Flotte mugrug du har sydd og toilettveska var helt knall. Og vi er heldige som bor i et land vi kan feire nasjonaldagen vår i glede og frihet.God 17.mai feiring til deg. I år skal jeg være "ledsager" til minste barnebarnet Era på 8 fordi pappan jobber og mamman er med i komiteen.Gleder meg.

    SvarSlett
  2. Enjoy your national day, Birthe. I llllove your mugrugs and the clasp. Really beautiful fabrics. Hugs, my friend.

    SvarSlett
  3. Så fint innlegg! Ha ein flott tur dit du skal!

    SvarSlett
  4. Läckra saker du sytt!Ha en fin nationaldag. Kram Gudrun

    SvarSlett
  5. Dużo szczęścia życzę z okazji 17 maja !:)

    SvarSlett
  6. I like the blue mug rugs very much. I make them for my mom. She's starting to get a rather large collection. What beautiful bunads! And, that little puppy, so cute. Happy May 17!

    SvarSlett
  7. Så fine mug rugs og toalettveske. Når jeg ser på alt det fine du lager får jeg lyst til å sy. Kanskje jeg kommer meg opp på syrommet en dag :)

    SvarSlett
  8. Your mug rugs are gorgeous! Great use of scraps. You know, the dense quilting is just right for mug rugs! The pouch is cheerful and happy - one can never have too many pouches! Take good care!

    SvarSlett
  9. Tänk så mycket vackert man kan sy av scraps!!!!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!