lørdag 25. mai 2019

Scrappy Saturday


Det har vært et par uker som har vært fylt med program,
og det har blitt veldig lite tid til å sy. 
Bare to nye scraps blokker har jeg greid å få sydd. 
I RSC19 er fargen for mai oransje.

 Her er Tiny Tuesday #18
Blokken er kalt: 


Her er Tiny Tuesday #19

Jeg linker til So Scrappy som har scrappy linkparty hver lørdag.



En kveld denne uken hadde jeg koselig besøk i hagen min. 
Jeg var ute og hang opp klesvasken da jeg hørte hvesing nede i hagen.
Jeg måtte se etter hvor lyden kom fra.
Da ser jeg to pinnsvin som danser, den ene svinger seg midten i en sirkel av nedtrødd gress
og den andre går i sirkel rundt.

Slik holdt de på lenge, men så dukker det opp et tredje pinnsvin.
Det er nok en hankjønn pinnsvin som vil erobre hunnen. 
Jeg fikk ikke sett hvem som vant kampen, for dette kunne ta mange timer,
men det var kjekt å se pinnsvinene i hagen.
Kanskje det kommer noen små pinnsvin unger senere i sommer?
Det hadde vært fint, for pinnsvinene er en truet dyreart i Norge. 
Veldig ofte blir de påkjørt av biler. 
Ikke er de flinke å skynde seg heller, 
og i tillegg ruller de seg samme som en ball når de blir redde.
Resultatet er da at de kommer under bilhjulet. 
Det er så trist å se pinnsvinene som ligger i veibanen. 

De er så søte, og vi må gjøre det vi kan for at de ikke dør ut.
De er også viktige i naturens kretsløp. 

"Lykken er din i alt som lever...
i enger med markblomster 
og i tause dype skoger,
i de hemmelighetsfulle fjellene 
og i sangen fra en fugl langt borte"
Susan Squellati Florence

God helg!

6 kommentarer:

  1. Jeże są kochane ale niestety jest ich coraz mniej . Pozdrawiam:)

    SvarSlett
  2. The hedgehogs are so adorable! I did not know that they were endangered in Norway. People have them as pets here in USA, my niece wants one. Back on track, your Tiny Tuesday blocks are adorable!

    SvarSlett
  3. What fun to see the hedgehogs in your garden! Babies would definitely be a welcome sight. Your Tiny Tuesday blocks look great!

    SvarSlett
  4. Your ORANGE blocks for Tiny Tuesday turned out very well. Way to USE those scraps!!

    SvarSlett
  5. Jag matar mina igelkottar med katternas torrfoder, det gillar de. Det är så tråkigt att se dessa överkörda igelkottar, speciellt i villagator där hastigheten inte ska vara så hög.

    SvarSlett
  6. Så fine blokker! Og veldig artig med pinnsvin "kamp" i hagen. Det er alltid spennende når en kommer så nær dyra og naturen.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!