mandag 8. april 2019

Påskemysterium

I fem uker har jeg vært med på Mrs. Moen´s påskemysterium.
Vi visste det skulle bli en påskeløper.
Vi fikk beskjed om hvilke farger vi skulle bruk, men det var lov å ha andre farger også.

Jeg har byttet ut blå med mellom grå, og grønne med litt mørkere grå.
Det blå skulle være himmel, men jeg syns det var greit at himmelen på min løper er grå.
Det passer bedre i stuen min, og i tillegg har vi mye gråvær her jeg bor. 

Her er hanefar og hønemor, og de har med seg hver sin lille kylling.
De treffes en kveld i hønse- gården under stjernen.
De røde kvadratene er tre blomster, og det er også quiltet blader.
Hønen er quiltet med buer til fjær, og hanen har siksak fjær. 

Det er mandag og jeg linker til:
og
Love Laugh Quilt: Monday Making.


Den som kunne sitte på sy- rommet i alle ledige stunder....
Det hadde vært kjekt,
men de to siste lørdagene har jeg hatt vårrengjøring i huset mitt. 
I går vasket jeg kjøkkenet. Alt ble tatt ut av skuffer og skap.
Å sy er mye kjekkere  enn husarbeid,
men det er veldig kjekt når en er ferdig med vasking. 

" Slipp englene til!
La de sverme med deg i solskinnet,
myldre med deg i drømmene."
                                                                                                               Ragnhild Bakke Waale

Ønsler deg en fin uke!

12 kommentarer:

  1. Vilken rolig (kul) bordslöpare!!! Så fin!!

    SvarSlett
  2. This is a gorgeous quilt, Birthe. I llllllove the colours and the pretty birds. Hugs, my dear friend.

    SvarSlett
  3. Det var en annorlunda och kul bordslöpare!
    Kram Catarina

    SvarSlett
  4. Oj, det første jeg tenkte da jeg så denne var; skikkelig påske :)
    Jeg ser at dere har fått grønne plener, kjenner jeg er litt misunnelig for her er det meste grått enn så lenge. Må tro at det ikke er så lenge til grønn vår her heller
    Ønsker deg en flott uke!

    SvarSlett
  5. Så flotte ting du har sydd:-)

    SvarSlett
  6. Flott og annenledes påskeduk.
    Her har vi vår-følelse med stor sol hver dag, men kald vind så det gjelder å kle seg godt. Likevel nyter jeg dagene, litt fra syrommet og litt fra små turer med hunden. Klemma fra sytrollet.

    SvarSlett
  7. Dette var jo en sprek og artig løper, med litt annerledes hønemor,kyllinger og hanefar enn jeg er vant med. Her kjem snart påasken og vi har minus 8 i dag så snøen holder stand mot vårsola som kikker fram litt innimellom.Det blir nok ikke mye snø at når påsken er slutt her i år heller :) Rart snøen varer påsken ut hvert år selv om påsken er sent, men det gjør den som oftest.. Ønsker deg en fin påske .

    SvarSlett
  8. Hi Birthe, I come again to admire the beautiful hen. It is a gorgeous design, my friend. Kisses.

    SvarSlett
  9. Śliczny i zabawny bieżnik będzie ozdobą stołu wielkanocnego. Pozdrawiam:)

    SvarSlett
  10. Stilig og spesiell påskeløper! :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!