søndag 31. mars 2019

Tilda nålepute

Jeg fant et halvferdige stitchery og tenker det er smart å få sydd det ferdig. 
Dette broderiet kjøpte jeg i Japan da jeg var der i 2014.

Her er Tilda nåleputen ferdig.
Det er så gøy med nåleputer.
Denne er fra boken "Tildas Hjem".

Den skulle festes på en tre ring, men jeg har brukt et lokk fra et syltetøyglass.
Jeg kledde det med å lime et stoff på lokket. 
Etterpå limte jeg broderiet som nå er fullt med vatt på innsiden av lokket. 
Jeg brukte limpistol.

 Nå er den plassert til pynt på sy rommet. 
Ved siden av står porselen koppen med Tilda teskjekjerring (Mrs. Pepperpot)
Jeg linker til Kathy`s Quilt som har link up party hver søndag:
"Slow Sunday Stitching"


"Håp er som rose-portaler over helt vanlige hverdager"
Ragnhild Bakke Waale

Ønsker deg en fin dag! 

6 kommentarer:

  1. Elsker nåleputer og teskjekjerringa er så fin. Og den nydelige rosa er lekker og nesten for fin til å stikke nåler i :)Ha en fin søndag. Tror vi blogget på helt likt i dag :)

    SvarSlett
  2. Nydelige broderi for vakker nålepute og så fantastisk er Mrs. Pepperpot teskjekjerringa, jeg liker veldig... så søt. Super god du har laget, Birthe. Gleder meg å se :-))
    Hilsen til deg. God søndag. Viola

    SvarSlett
  3. You are great in sewing, Birthe! Lovely new creation! Kisses!

    SvarSlett
  4. Härliga Tilda tyger och tildating! Kram Immi

    SvarSlett
  5. Hi Birthe such beautiful work my friend ,love your tilda corner,hope your day is a good one my friend xx

    SvarSlett
  6. Så lurt å bruke lokk i stedet for en trering, det må jeg legge meg på minnet. Tilda sine stitheryer er kjempesøte :)
    Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!