tirsdag 23. april 2019

Tilda påskeharer og bordløper



Her er en bord løper jeg sydde i bursdags gave til en venn nylig.
Den er inspirert av to mønster. Det ene er av AnnaKa 
"Sommerduk med sjøstjerner". Jeg ville ikke ha sjøstjerner,
men valgte heller hjertene er fra et mønster "Hjertelig romantisk av Mona Bauge,
som hadde butikken Quiltekroken i Bergen.
Dessverre er butikken sluttet. 

 Stoffene er fra en serie med kirsebærblomster. (Moda Dogwood Trail.)

 Denne uken har  det japanske kirsebærtreet gledet oss med vakre blomster.
Jeg måtte ta noen bilder av løperen hengt opp i treet. 

Mine voksne barn har vært her i påsken. Først kom eldste datteren hjem.
Vi sydde Tilda påskeharer, Karen Elise sin har hvit kjole og den med rosa er min.
Den med grønn kjole lagde vi sammen for å gi til yngste datteren min, Berit. 
De er så søte og vi hadde det veldig koselig da vi lagde de. 

Påskeharene fikk være med ut i hagen på "photo shoot".

og Love Laugh Quilt: Monday Making.

Jeg har nylig kjøpt meg IPad, men jeg får ikke til å skrive kommentarer på blogger. 
Jeg har sjekket innstillingene, men finner ikke ut av det. 
Er det noen som har et godt råd å gi meg?
Jeg håpte å kunne bruke den både til blogging og kommentarer. 


Takk 

for blå himmel 
for sol som lyser og varmer
for vakre blomster 
 for vakker natur 
for familie
for venner

Takk for smilet du gav.
  


Ønsker deg en fin ny uke

4 kommentarer:

  1. Helt nydelig, du leverer du Birthe, alltid flott håndarbeid. Fantastisk å se det du deler. Ha en flott kveld. Stor klem fra Sølvi Sytroll.

    SvarSlett
  2. Så koselig å sy sammen, og så fine harer. Løperen er flott og delikat. Du er så flink med farger,.

    SvarSlett
  3. Seriously, so very cute! You are so productive and talented! :)

    SvarSlett
  4. Harene deres var sååå søte! Morsomt å sy sammen med "barn" også, så flink du har vært å smittet datteren med syglede :)
    I-pad og I-phone får heller ikke jeg til å fungere noe særlig med Blogger, tror kanskje det handler om at Blogger er et Google produkt. Følger med her for mulige tips og triks.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!