lørdag 13. april 2019

Påskehøne og scrap blocks.


 Her er #12, " a string umbrella block.
Det var den siste  grønne blokken i mars.
Du finner mønster på Soscrappy

April og ny farge, a i Rainbow Scrappy Challenge.
Blokk " 13 er kalt : "Flower shoo fly block".
Mønster finner du her hos Beaquilter.
Tiny Tuesdayblokkene blir 4. 5 inch ferdigstilt.
Jeg syns det er fint å tenke på
 at bitte små scraps som egentlig kunne vært kastet,
kan settes sammen og bli til noe nytt og etterhvert til noe stort.

Soscrappy har scrappy linkparty hver lørdag.
Besøk bloggen hennes og kanskje du finner nye ideer til dine scraps. 

Jeg besøker ofte bloggen, Syfröjd
Det er en er en inspirerende blogg. 
Gudrun både syr, strikker og hekler.
For noen uker siden hadde hun sydd en fin høne.
Jeg fikk lyst å lage en jeg også.
Her finner du mønster på Gingercake.



Det er påskehøytid og jeg deler en youtube video med sangen:

God påske!


13 kommentarer:

  1. Så fina block och så fin höna, nu påminde du mig minsann om att jag också sparade denna hönan hos Gudrun..

    SvarSlett
  2. I like your fabric choice for the hen; nice and fresh and spring-like.

    SvarSlett
  3. happy easter - great rainbow blocks - I haven't made those yet.

    SvarSlett
  4. Your Tiny blocks look great! It's always fun to see what fabrics people choose for these blocks. That hen is pretty cute, too!

    SvarSlett
  5. Nydelig høne, og så fine blokker. God påske!

    SvarSlett
  6. Lovely blocks and beautiful hen, Birthe. It is amazing that they are made by scraps. Kisses, my friend.

    SvarSlett
  7. I love your sweet little hen!

    SvarSlett
  8. Glad to see that you were able to get some RSC sewing done this week!!

    SvarSlett
  9. Det er så artig å se alle blokkene som er laget av rester, selv om de er små blir de til noe.. Mine rester har oftest blitt liggende litt for lenge men fikk lyst å prøve sy disse👍🏻god påske🐇

    SvarSlett
  10. Jeg ønsker deg og dine riktig god påske, kjære Birthe.
    Jeg har fortsatt symaskinen pakke ut - men vi vil være i naturen mye for påske... GLEDE :-)))
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  11. Glad påsk och vilken fin höna du gjort!!!!!

    SvarSlett
  12. Fine blokker, en artig høne og flotte naturbilder. God påske! :)

    SvarSlett
  13. Visst är det bra att få användning för sina scraps! Din tupp är jättefin!!!!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!