mandag 29. april 2019

Hvem tok kompasset?

Jeg har sydd en ny duk til bordet mitt..

Dette er utfordringen i april i Mrs. Moen tar utfordringen.
I dette kurset lærte vi et par improvisasjonsteknikker
og hvordan vi kan sy et kvadrat av rektangulære blokker.
Teknikken kan brukes til forskjellig, men her har vi sydd fugler i en ring,
og nebbene peker i hver sin himmel retning: nord, sør, øst og vest. 

Jeg har valgt duse farger, men quiltingen er med en flerfarget tråd.
Jeg synes det passet fint til fuglene, for når sola skinner ser vi ofte flere farger i fuglefjærene.

Motivet på bakgrunnstoffet er japanske kirsebærblomster.
Jeg elsker sakura /kirsebærblomstringen i Japan.
Her er fire fugler i kirsebærtreet.

Til øyne kunne vi bruke knapper, brodere eller applikere.
Jeg valgte forskjellige knapper. Det er brukt to knapper på hvert øye.
Jeg har brukt både runde, hjerter og en kvadratisk knapp. 

Jeg linker til:
og 
Love Laugh Quilt: Monday Making.


"Hvor vakker en dag kan bli når den berøres av vennlighet"
George Ellingson

Lag deg en god uke! 

2 kommentarer:

  1. Delikate farger og så fin duk det ble. 😉

    SvarSlett
  2. Very pretty, Birthe! Lovely quilting!
    Hugs,
    Barbara xx

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!