torsdag 25. april 2019

Håndveske med portemonélås.


 Både min datter og svigerdatter liker å sy. 
Da vi var sammen i påsken måtte vi ha et lite prosjekt på sy rommet.
Vi sydde "The 50s purse" fra boken: Purse Clasp Book.
Designet er inspirert fra1950 tallet. 

 Denne med lilla rundinger er min. Stoffet kjøpte jeg på Japan turen i 2014.
Dette stoffet skulle bli en veske, og endelig fant jeg det rette mønsteret.
Jeg har laget en liten glidelås lomme inni vesken.
Det er greit med et rom til nøklene. 

Her er Karen Elise og Ewa sine vesker. 
Jeg liker at portemonélåsen er limt fast på vesken, og ikke sydd på.
Da er det er viktig med en god lim. 
Jeg har kjøpt lim hos Lappelykke
Limen heter: Aleene´s Original Tacky Glue.


"Skjønnheten kommer til utrykk overalt-
i et smil, i et gammelt ansikt
og i det tidløse,
uendelige landsskapet."
                     (Fra grace magasinet)    

Lag deg en fin dag! 

Jeg så  dette søte ekornet som spiste fra fuglemateren i turløypen.

13 kommentarer:

  1. Wow vilka fina väskor ni sytt, helt underbara. Och vad roligt när man kan förenas i en hobby. Var har du köpt väskbyglarna? Dom var verkligen fina. Må så gott!

    SvarSlett
  2. Så flotte. Sikkert lurt å bruke lim på låsen. Har en gang prøvd å sy fast en slik lås uten særlig hell

    SvarSlett
  3. Wow Birthe!!!!! 50 bags???? Wow!!!!!!! And they all fantastic!!!!! I love handsewing these clasp bags. I made one recently. Hugs, my dear friend.

    SvarSlett
  4. Your bags are beautiful! Wow, 50?! You were all really industrious. That little squirrel is adorable. Quite different looking from those around my home.

    SvarSlett
  5. Vilka fina väskor och vad trevligt att kunna inspirera och sytillsammans med sina nära och kära.Kram Immi

    SvarSlett
  6. Super, super torebki takie w stylu lat 50 ten styl jest bardzo kobiecy. Podziwiam !

    SvarSlett
  7. Ser knallfine ut både din og jentenes vesker. Og så koselig med felles interesse også👍🏻

    SvarSlett
  8. Verkligen fina väskor. Vad roligt att ni har gemensamt syintresse. Jag önskar att min dotter också upptäcker vad roligt och avkopplande det är att sy.

    SvarSlett
  9. Pretty bags. Love the one wit circles.

    SvarSlett
  10. Funny how things have different meanings in different languages!
    But your bags are lovely no matter what language!!
    Well made Birthe.
    Hugs,
    Barbara xx

    SvarSlett
  11. Well done, Birthe and daughters! The 50's were such a sweet time in ladies' fashions! Love those dots!

    SvarSlett
  12. Jag älskar väskor och dessa är jättefina!!!!!!

    SvarSlett
  13. Hi again Birthe. Three gorgeous bags from '50s. I love this vintage style. Hugs, my dear friend.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!