søndag 17. mars 2019

Søndags håndsøm


I dag skal jeg sy de siste hexagonene på denne "blomsten.
Jeg vil prøve å lage en portemoné av de. 
 Jeg linker til Kathy´s Quilt som har "Slow Sunday Stitching"

I går sydde jeg hvit ramme på rad quilt.
Jeg syns det ble reint og fint med hvitt stoff. Stoffet har hvite hjerte.r
Jeg skal gjøre klar baksiden og sende den til quilting etterhvert. 

Da jeg renoverte sy rommet fant jeg mange UFOer.
Mange var helt glemt og har ligget i et skap i flere år.
Jeg får se når jeg tar de fram igjen. 
Det er en fryd å gå inn på sy rommet mitt nå.
Jeg er veldig fornøyd med resultatet.
Om du ikke har sett bildene hvordan det er; er det et blogginnlegg her



"Se mer på mulighetene enn på vanskelighetene.
Grip hver dag som en underlig gave til deg. 

Ragnhild Bakke Waale

Ha en fin dag!

9 kommentarer:

  1. Hi Birthe nothing like having a good clean out in your sewing room to make you feel more organised. Lovely work my friend,love those roses xx

    SvarSlett
  2. It is fun to find forgotten projects. Your hexies are looking good.

    SvarSlett
  3. Your hexie flower is pretty, will be lovely on a wallet or maybe you're going to make a purse. The translator doesn't always translate clearly. Have a wonderful stitching week!

    SvarSlett
  4. Oh my those hexies are so sweet I think its going to be a pretty wallet.

    SvarSlett
  5. I enjoyed going over and looking at the photos of your renovated sewing room! It looks beautiful and functional. Enjoy your stitching today, Birthe!

    SvarSlett
  6. Alt smått er pent sies det og dette er ikke et unntak, blir fin med så fine stoff også. Ja å renovere er et arbeide en skulle gjort med jamna for da får en ryddet litt også.. Takk for titten, det er så koselig å se innom bloggen din.

    SvarSlett
  7. It looks so organized and lovely. I like working in an organized space but it does get out of hand especially when I am cutting fabric. The roses are so pretty!

    SvarSlett
  8. Vilka härligt blommande tyger du valt till dina hexagoner!!!

    SvarSlett
  9. Deilig ord, takk Birthe.Jeg har lignende roser i vasen, en glede.
    Fantastisk din sekskant - spennende å se. Nydelige fargene.
    Jeg har laget også... men bare... en sekskant :-))) Jeg alltid glad for å komme til deg.
    God uke. Hilsen fra Viola


    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!