søndag 3. mai 2020

Sunday Stitching


Denne uken har jeg meldt meg på online broderings kurs.
Jeg har brodert ganske mye, men det er helt sikker mye jeg kan lære.
Det er "Hug`s and Kisses" som arrangerer kurset.
Har du lyst å være med kan du melde deg på her:


Vi får en oppgave hver uke, og tilsammen tolv broderier, 
Til slutt kan vi lage en liten bok av broderiene. 
Jeg har funnet klar det jeg trenger og skal starte i dag.
Grå, rosa og offwhite ullfilt skal være dekor på framsiden.
Jeg må velge rosa eller blå av det prikkete stoffet.
Broderitråd har jeg masse av, så regner med å finne fargene jeg trenger der. 


I høst kjøpte jeg mønster på et juleteppe desigent av Norske Bente Tufte.
Jeg hadde tenkt å starte nå som blomster broderiene er ferdige. 
 Jeg regner ikke med å bli ferdig med juleteppet i år, men det gjør ikke noe. 
Jeg har nok litt for mange prosjekter på gang, og jeg prioriterer broderingskurset først.
Lysboksen til høyre på bildet er egentlig en lysboks lampe fra Clas Ohlson. Det er en vegglampe der  en kan skrive gode ord med "white board" penn, 
men den fungerer utmerket til å tegne over broderimønster på stoff. 
En genial idé min datter, Karen Elise, kom på. Hun er også blitt en ivrig sy og broderings dame.
Hun deltar i "Love & Hugs from Australia Stitch-A-Long".

Dette har Karen Elise brodert. Et av mange vakre motiv.
Det var egentlig ingen tekst på motivet men øyenstikker symboliserer tid for forandring, 
og hun valgte å ha den med.
Det ble for mye for meg å bli med nå, men alle mønstrene ligger på facebooksiden deres.
Om du ikke er følger anbefaler deg å følge siden: Love & Hugs from Australia Stitch-A-Long. 
Jeg linker til Kathy som har Slow Sunday Stitching.


Jeg må også vise deg de fine stoffene jeg fant på nettbutikken til "stoffdronning.no".
Den perfekte serien "Indigo Gathering" fra Moda passer veldig godt til mine blomster. 
Ingen fritidsproblemer her, men jeg skulle vel til tider ønsket litt flere timer i døgnet.
...eller kanskje det handler mer om prioritering av tiden jeg har. 

"Måtte valgene dine
gjøre at livet ditt
folder seg ut
som vårblomster i solveggen."
                                                                       Ragnhild Bakke Waale

Lag deg en god uke!









9 kommentarer:

  1. The embroidery lessons sound like fun. The blue fabrics look wonderful with the Gail Pan embroideries, I can't wait to see how you put your blocks together. Happy stitching!

    SvarSlett
  2. Lovely projects on the go. It will be good to have a weekly project to look forward to receiving and working on. Your daughters block is lovely so delicate. I've done the Gail pan block and hope to work on more!

    SvarSlett
  3. Fine prosjekter. Det blir vel ofte slik at man må prioritere :) Stoffdronning har et stort utvalg. Her blir det mer strikking enn søm for tiden. Ha en god søndag!

    SvarSlett
  4. Beautiful projects, I'm especially partial to the blue and white one! Happy stitching!

    SvarSlett
  5. Hei Birthe, Flink du er som broderer så mye. Jeg er dessverre ikke så flink til annet enn korssting. Mamma prøvde febrisk å lære meg noe hun kalte stilkesting og plattsøm, men jeg klarte ikke så godt så hun gav opp etterhvert. Som ung broderte vi mye i ullgarn og stramei, noe finnes nok på loftet.... Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  6. Underbara projekt ,skall bli så trevligt att följa det du syr.Håller helt med dig att dygnet skulle ha fler timmar.Samtidigt som jag är helt slut efter dagens trädgårdsarbete.Härligt att vi har hobbies i dessa tider. Skapandet skingrar många tankar.Hälsningar från Öland

    SvarSlett
  7. Those embroidery lessons sound interesting. I like the blue fabrics that you have chosen.

    SvarSlett
  8. Your stitching course looks wonderful... enjoy!
    I love the first photo with the collection of fabric and threads all prepared to become something beautiful!
    Enjoy all your ongoing projects!
    Thanks for linking up to Slow Sunday Stitching!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!