søndag 17. mai 2020

17 mai.

I dag er det Norges nasjonaldag. 
En festdag der vi vanligvis tar på oss nasjonaldrakten vår. 
På et innlegg her for noen år siden kan du se bilde av bunaden min.
Barna og mange korps går i parade, synger og spiller.  
I år blir det en annerledes feiring. 
Men mange feirer i hjemmene sine.
Kl. 13 stod tusenvis av nordmenn ute på verandaen eller i hagen og sang nasjonalsangen vår. 
I Norge er feiringen en festdag for hele familien og spesielt for barna.

Jeg fant en helt ny film på Youtube der du kan høre nasjonalsangen.
Denne filmen er laget nå i koronatiden og det er mange forskjellige yrkesgrupper og sangere med.
Det er også laget en film fra distriktet jeg bor i.
Jeg deler den også her.
Jeg er takknemlige for å bo i et så flott og godt land.  

Jeg har feiret med familie.
I ettermiddag tok vi en kjøretur til Åkrasanden, favoritt turplassen min.
Vi ville ut å se alle flaggene som er plassert på sandstranden.
1000 flagg, alle med 1 meters avstand.

Minne om en annerledes 17 mai feiring.
Vi har fremdeles en del korona regler i Norge,
og vi mennesker må også holde minst 1 meters avstand til hverandre.

Om jeg får tid til å brodere i dag, vet jeg ikke, men kanskje litt i kveld. 
Den tredje leksjonen i Hug`s and Kisses broderingskurs er klar til å broderes.
Nå er det "Stem stitch." 
Det er vanlige og veldig mye brukte sting, men jeg har sydd lite av det tidligere. 


Leksjon 2. var "Back stitch", og er ferdig.
Jeg linker til Slow Sunday Stitching.

Denne vakre hortensiaen fikk jeg av mine kollegaer i går.
Det var en stor overraskelse. Jeg ble ganske rørt.
De ville takke for alle oppbevaringene jeg hadde sydd og gitt de.
Du kan se de på det forrige blogginnlegget.

Jeg ønsker dere alle en fin ny uke!





5 kommentarer:

  1. All those flags standing tall on the beach is a most wonderful sight. How wonderful you were able to stand in your driveway and celebrate with everyone else as they stood in theirs. Your little backstitch is pretty....such a sweet flower. AND.....I cannot think of a more lovelier gift than a pot of gorgeous hydrangeas. They are beautiful.

    SvarSlett
  2. That mass of flags is beautiful. So glad you were able to celebrate. That hydrangea is beautiful and a lovely thank you gift.

    SvarSlett
  3. Fantastisk med flaggene og hyggelig å høre nasjonalsangen som mange har lagt ut på nett. Nydelig hortensia. Og så trivelig og fint lite stitchery du har sydd.

    SvarSlett
  4. Det var spesielt med alle falggene i sanden! Hos oss spilte vi inn en gudstjeneste i Heddal Stavkirke på forhånd. Den ble sendt som video på Facebook 17.mai.
    Fine broderier!

    SvarSlett
  5. Det ble en annen 17. mai feiring her også. Men vi fikk nydelig vær den dagen og feiret med familien. Flott brodering også.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!