tirsdag 12. mai 2020

Itty bitty boxy bag

Da har jeg sydd 30 av disse små oppbevaringene de siste ukene. 
 Mønster fant jeg på Youtube.
Det gikk fort å sy dem og de er kjekke små gaver.
Jeg fikk lyst å gi disse til mine kollegaer.

Noen i mørke farger...

og noen i lysere og litt søtere stoff. 


Disse har datteren min Berit sydd. 
Hun flyttet hjem i 6 uker da hun brakk ankelen i mars.
Det ble rolige dager i sofaen, men etter fem uker ville hun sy. 
Sist hun sydde var hun 13-14 år, nå er hun 30. 
Det ble oppbevaringer i flere størrelser. noen fant hun her på Youtube
Den rosa har jeg laget mønster til her,
og de små er "Itty Bitty Boxy Bag", men i litt forskjellige størrelser. 
Hun måtte lage den litt større enn mønsteret for at den skulle passe til insulinpumpen sin. 
Jeg er heldig som kan sy sammen med døtrene mine.


Denne vakre planten ropte på meg i blomsterbutikken, 
...jeg bare måtte kjøpe den. 

"Ta for deg
av blomster, former og farger.
Livet er der for deg."

                                                           Ragnhild Bakke Waale


Håper alt er bra med deg.
Jeg ønsker deg en fin uke! 

11 kommentarer:

  1. Såå mange og så fine!! Blir trivelige gaver😊

    SvarSlett
  2. Oh my goodness Birthe, you and you daughter look as if you have both been having the best of fun sewing all those gorgeous little pretties! ALL are amazing. About that lovely plant....it would have had to come home with me, too.

    SvarSlett
  3. Så fine. Takk for linken. Dette må jeg prøve.

    SvarSlett
  4. Vilken produktion av förvaringar, så fina och vilka fina gåvor!
    Kram Immi

    SvarSlett
  5. Hei Birthe, du er en "racer" på symakina, og så heldige kollegaer du har som får disse. Jeg skal sy slike små punger med rødt kors på som skal inneholde litt førstehjelp utstyr, det er et flott julegavetips til noen som har alt. Ha en fin dag. Her laver snøen ned, men smelter ganske fort heldigvis. Så en humle som fløy forvirret blant snøfillene i dag og det var trist.

    SvarSlett
  6. Oj så flitig du har varit, de är ju bara så söta dina förvaringar och så kul att din dotter har börjat bli intresserad av vår hobby, men tråkigt att hon skadat sig!
    Kram Catarina

    SvarSlett
  7. Super są te maleńkie torebki można w nich przechowywać klucze albo pomadkę do malowania ust.
    Miłych dni:)

    SvarSlett
  8. Oh, you have a pouch factoty there! So cute collection!

    SvarSlett
  9. Imponerende! Koselig at du tenker på kollegene dine :)

    SvarSlett
  10. Så søte de små Itty Bitty Boxy bag'ene var! Tror jeg må se nærmere på det mønsteret. Det er mye fint å finne på Youtube. Mye fint datteren din hadde sydd også. Artig at hun tok opp igjen syingen etter så mange år. Den blomsten var flott! Det er viktig å glede seg over slike ting.

    SvarSlett
  11. Så søte små vesker 🤩 høres koselig ut å sy sammen med datteren. Blomsten er utrolig flott, skjønner at du bare måtte ha den 🌸🌸 ha en fin helg Birthe 💐

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!