mandag 28. januar 2019

Sminkepung



Slike små punger er alltid kjekt å ha liggende, for plutselig trenger jeg en gave.
Mønster på denne dukket opp på Youtube. 
Det er en japansk video, men alle mål og framgangsmåten er tekstet på engelsk.
I tillegg kan en se hvordan det gjøres. 
Kcoton har mange kjekke mønstervideoer på Youtube.
Det er flere ting jeg har på "har lyst å sy" listen. 

Jeg lærte en grei måte å lage flere små lommer. 
Den ferdige sminke pungen måler 16 cm x 11 cm.
En liten skinnsnor og en charms hører med i glidelåsen. 

Jeg linker til:
og
Love Laugh Quilt: Monday Making.

"Takk for dagen!

Jeg vil møte
akkurat denne dagen
med takk
og undring
for ny tid,
for nye timer
jeg kan gripe
og forme
til gylne øyeblikk.

Takk! 

                                                                    Ragnhild Bakke Waale.


Lag deg god dager! 

10 kommentarer:

  1. Hi Birthe what beautiful bags they will make such lovely gifts,love the fabric,well done my friend xx

    SvarSlett
  2. Den var söt, just den videon tittade jag på igår och blev sugen att testa:O)) Tack för inspirationen igen. Kram Immi

    SvarSlett
  3. Så söt din nesse är och vilket trevligt tyg du sytt den i! Tack för länken, där fanns många trevliga saker!
    Kram Catarina

    SvarSlett
  4. Lekker liten sak, og fine bilder! :)

    SvarSlett
  5. Koselig liten pung. Dette må jeg sjekke ut. Kanskje får jeg også flere ting på listen min. Ikke det at jeg trenger det i grunnen, men kjekt.



    SvarSlett
  6. Så søt sminkepung og så nydelig stoff!

    SvarSlett
  7. What a great pouch, Birthe!!!!!!! I love the fabric and the charm! Hugs, my friend.

    SvarSlett
  8. Jättesöt nesse!!! Som vanligt är tyget underbart!

    SvarSlett
  9. Denne ble fin!
    Takker for link til en designer jeg har gått glipp av.

    SvarSlett
  10. "Takk for dagen" - så fint, kjære Birthe.
    Nydelig sminkepung du sydd... stoff er så fint.
    Jeg tok ut symaskine min og sydd i går... herlig.
    Nå jeg må kjøpe stoff... og etterpå??? trend skjørt eller litt pung :-))
    I alle fall er det så gøy :-))
    Nydelig er din skinnsnør med roser, jeg liker.
    God søndag. Hilsen fra Viola
    Foran vinduet kommer mye snø fra himmelen - rent vintervær!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!