mandag 21. januar 2019

Snøkrystall

Mrs Moen tar utfordringen 2019,
og det gjør jeg også. 
 Mrs. Moen`s januar utfordring var å sy en snøkrystall.
I denne utfordringen skal vi lære en ny teknikk hver måned.
Her har vi lært omvendt applikasjon. 
Snøkrystallene lagde vi ved å brette et ark og klippe snøkrystallerr, slik vi gjorde da vi var barn.
Vi har hatt tre lag med stoffer, og snøkrystallen er klippet ut av det blå bakgrunnstoffet,
og et hvitt stoff som er under det blå. 
Det er quiltet rund applikasjonen.

Jeg har sydd en dekor søm med sølvtråd.
Her også fikk vi gode tips slik at ikke tråden revner.
Jeg linker til:
Love Laugh Quilt: Monday Making.

Hun arrangerer et påskemysterium i mars, der påmeldingen har startet.

Forrige uke fikk vi litt snø her, og da måtte jeg ta snøkrystallen med ut.
På bildet her ligger det på snøen. 

"Jeg tror på lyset og livet
selv når det er mørkt,
selv når jeg er svak,
selv når jeg tviler."
                                                                    Ragnhild Bakke Waale

Lag deg en fin uke! 



6 kommentarer:

  1. Så flott den ble. Fint å fotografere quilter ute i snøen. Jeg har ikke begynt på dette prosjektet enda, men har store planer for neste uke. Denne uken er helt full av aktiviteter.

    SvarSlett
  2. Hi Birthe wow what an interesting technique ,your snowflake looks fantastic ,well done my friend xx

    SvarSlett
  3. Oh Wow, Birthe! Your project is beautiful and well done! Great job! Thank you for sharing!

    SvarSlett
  4. Så fint du tolkat utmaningen!
    Här på Öland är också lite vitt på marken.
    Ha em härlig dag.

    SvarSlett
  5. Så fin og det er jo litt hokuspokus å få det så fint da.. Artig teknikk og flott resultat👍

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!