lørdag 26. januar 2019

Rød farge i Januar


Bloggen Soscrappy har et blokk mønster hver tirsdag, men jeg eg skal ikke sy alle blokkene.
Denne søte katten var i uke 3, og den måtte jeg sy, 
Da jeg så blokken med katt, tenkte jeg på en venn som elsker katter,
Hun hadde bursdag i januar, og da lagde jeg en mugrugs til henne.

Jeg linker til Sosrappy og RSC19 som har ScrapHappy hver lørdag.


For å sy katten fant jeg røde og grå kvadrater i scrapsboksene. 
Jeg har fått god orden i scrapsen min.

 Det var en stor jobb å få orden på alle disse to kassene med stoffrester. 
Jeg kjente både kvalme og verk i hode da jeg holdt på. 
Det fristet å kaste det i søppelet, men bare helt på slutten var det noen stoffrester som havnet der. 

Nå er kvadratene sortert etter farger og plassert i fire bokser.
Jeg har ingen konkrete prosjekter i tankene,
men jeg syns å ha scrapsen i kvadrater er en grei og oversiktlig måte å samle de på. 

I går kveld kom det masse her, og jeg har vært ute og ryddet snø vekk fra veien inn til huset. 
Jeg syns dette ble et morsomt motiv av to gjenglemte klesklyper som henger på tørkesnoren. 


"Lykken kommer gjennom dører
og vinduer som vi ikke engang
visste vi hadde åpnet."
                                                                                                                               Fra "The friendship book of Francis Gay"

Ha en fin lørdag!


11 kommentarer:

  1. Hi Birthe what cute mug rugs you made for your friend,love the colours,great red project. Wow look at those clothes pegs,it looks very cold where you live Birthe,hope you have a lovely weekend my friend xx

    SvarSlett
  2. Flott mugrug. Jeg sydde ikke katt, for jeg liker egentlig ikke katter. Så flott orden du har fått. Tenker av og til på å prøve å rydde i restene mine, men da setter jeg meg bare stilt i ro og venter til den tanken har flydd forbi. God helg. Nå skal jeg ut og synge med koret mitt.

    SvarSlett
  3. Your cat block made the perfect mug rug! Looks like you've been working hard on taming your scraps - it's a big job, but worth the time spent on it!

    SvarSlett
  4. Wow! That was a lot of work to cut up all your scraps, and it looks great!

    SvarSlett
  5. I like how you made your cat blocks.

    SvarSlett
  6. The cat mug rug is just adorable. What a nice job you have done with your scraps! They will be so much easier to use now.

    SvarSlett
  7. Fin blokk med katt på. Og så godt å få ryddet opp i restene. Oversiktlig og fint. Det blir så fint og lyst med snøen i trea. 👍🏻

    SvarSlett
  8. Vilket fint kattblock. Ett sånt skulle jag också vilja sy.

    SvarSlett
  9. ÅÅå hjelpes for en jobb du har gjort :-) Det der skulle eg og gjort, men eg har nesten to bossekker med rester.....

    SvarSlett
  10. Stilig mugrug! :) Og du har jammen vært tålmodig og flink med restehaugen din. For en jobb! Kan skjønne du både ble kvalm og fikk vondt i hodet. :) Ja, søren klype, det var litt av et bilde! Flott! :D

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!