søndag 27. januar 2019

Søndagsbrodering.


Sakte sakte...

Det går framover, men sakte, sakte... 

Her ser du hvor langt jeg var for to uker siden. 
Det ble lite gjort, men så har jeg gjort en del andre ting.
Blant annet har jeg ryddet i stoff restene mine, og det tok lang tid. 
Bilder ser du på forrige blogginnlegg. 

Jeg linker til Kathy`s Quilt som har Slow Sunday Stitching.
Der kan du besøke mange andre bloggere som også lar symaskinene hvile i dag,
 og syr håndsøm om søndagen. 

Jeg bor i Norge, et land som er kjent for vintersport og snø.
Min by er ved kysten på sørvestlandet.
Noen år har vi snø, men andre år kommer det lite og ingen snø.
Gjennomsnitts vintertemperaturer er ca 2 grader C i desember, januar og februar,
 men vi har også dager med minus grader.
Snøen pleier sjelden å ligge lenge.  

Slik ser værmeldingen ut neste uke. 

Her er dagene korte om vinteren.
Det er fint og lyst når det er snø. 
Jeg er ikke så glad i vinter og snø,
men det er kjekt for barna som kan ake og leke i snøen. 


Sommerlandet

"Vi kan 
slippe vintermørket til,
spre ondskap og kulde,
legge verden øde under bunnfrosne isberg
av likegyldige skuldertrekk.

Vi kan 
slippe sommerlyset til,
spre godhet og varme,
legge verden åpen og fruktbar
under villige hender
som skaper vidstrakte sletter
av frodige evighetsblomster.

Jeg velger meg sommerlandet. 
                                                                                            Ragnhild Bakke Waale

God søndag!

8 kommentarer:

  1. Your embroidery is so soft looking in the blue! It must be so nice to stitch the flowers as the snow swirls around outside!

    SvarSlett
  2. Beautiful stitching. It seems to be right project to have in hands during the snow time.

    SvarSlett
  3. Your sitting is lovely! I like snow (providing I'm dressed warmly that is!) mind you the south of England gets little snow so I might think differently if we got lots!☃️

    SvarSlett
  4. Your embroidery is very pretty. The snow looks pretty too. I like to be inside looking out when there is snow.

    SvarSlett
  5. I am such a summer gal too, though your wintry wonderland does look beautiful. I can see you enjoying a little hand stitching inside your warm and cozy home. I love the colours blue and white together; they always bring a feeling of calm and serenity. Your stitching is beautiful. It's amazing with each little stitch how something grows.

    SvarSlett
  6. Hi Birthe lovely stitchery my friend you are nearly finished. Oh i love the pic of your snow,it looks so prettyhope you have a wonderful day my friend xx

    SvarSlett
  7. Et koselig broderi du holder på med. :) Her er det også mye snø. Fint det, men gleder meg til vår og sommer! :)

    SvarSlett
  8. Wow! This is a GORGEOUS embroidery!!!!!!
    And how great the photo with the snow! I still have not seen snow in Greece this year!
    Hugs, my dear friend.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!