søndag 7. oktober 2018

Høst

Jeg fikk en ufrivillig pause i sy hobbyen min. I lang tid har jeg vært plaget med smerter i skuldrene, og for et par uker siden ble det så ille at jeg klarte ikke å holde det lille broderiet i hendene.
Jeg har prøvd flere medisiner, men det hjelper ikke. Sist uke var jeg hos en naturterapeut.
Det var en vond behandling og jeg har vært mørbanka i mange dager etterpå, men nå kjenner jeg at det går rett vei. 
Jeg er kommet litt lengre på broderiet, og jeg skal prøve å sy noen flere sting i dag. 

Jeg linker til Kathy´s Quilt: Slow Sunday Stitching.

Fra fredag til lørdag var jeg og noen venner på tur til en venn sitt feriehus.
Det er et 140 år gammelt hus, en låve 
og et gammelt politikontorsom har vært i hennes familie i alle disse årene. 
Hun er godt i gang med restaurering og vedlikehold. 
Lørdagsmorgen våknet jeg av lyder fra kjøkkenet,
 og da var hun i gang med å bake rundstykker til frokost. 

 På en hylle stod noen gamle leker, og en av lekene var en symaskin.
 Lurer på hvor gammel den er. 
På en vegg i det gamle politikontoret hang en treningsplakat.
Det var viktig å holde seg i form i gamle dager også. 
På et lite bord i finstuen lå en vakker hardangerløper. Et nydelig gammelt håndarbeid. 

 Det ble en tur på sightseeing i bygda også.
En vakker natur og flotte høstfarger.
Det så ut som trærne hadde blader av gull. 


"Jeg har lært at om dagen skal bli lykkelig, skal du se etter noe lyst og vakkert i naturen.
Lytte etter en vakker lyd, si et vennlig ord til noen 
og gjøre noe hyggelig for en annen uten at noen får vite det."
                            (Ukjent opphav)

Lag deg en fin dag!

8 kommentarer:

  1. I hope you start feeling better soon and can work on your embroidery. What a beautiful place to visit.

    SvarSlett
  2. Beautiful stitching, Birthe. And autumn photos too!

    SvarSlett
  3. I hope you manage some more stitching each day. Your friends house looks full of interest and character and the scenery is beautiful!

    SvarSlett
  4. Such beautiful photo's. I like the embroidery piece you are working on. I do hope your shoulder pain gets better so you can stitch as you please.

    SvarSlett
  5. A lovely stitchery you are working on! I hope you are restored to full health and able to stitch pain free soon.
    The scenery photographs you took are gorgeous... I have never seen sights that beautiful!
    Thanks for linking up to Slow Sunday Stitching!

    SvarSlett
  6. Hei. Ønsker at du blir bra i skulderen din snart. Vi som strikker og syr blir ganske handikappet når armene svikter. Ha en flott kveld.

    SvarSlett
  7. Så underbart vacker natur ni har i Norge, helt fantastiskt. Ta det lugnt med syrummet så du blir frisk igen. Bullarna såg verkligen goda ut. Må så gott!

    SvarSlett
  8. I love your stitchery piece! I hope your shoulder feels better soon!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!