mandag 29. oktober 2018

Redesign

Jeg har sydd fem små vesker, enten til å ha som en liten clutch,
eller en oppbevaring til å ha i en større veske.
Jeg fikk en gammel heklet bordduk av min kusine.
Det er hennes mor, min tante Hilgot, som har heklet duken.
Nå var den utslitt med både huller og kaffeflekker.
Kan du bruke den, var spørsmålet jeg fikk.

Nå har jeg brukt deler av den heklede duken til dekor på de små veskene
som ellers er laget av lin. Jeg syns det ble en fin kombinasjon.
Mønsteret jeg brukte er en sminkeveske fra bloggen til Sew Kate Sew.

Innsiden er søte Tilda stoff. 
og i glidelåsen henger små rose charms.
og
Love Laugh Quilt: Monday Making.

 Min tante Hilgot døde for noen år siden, men hun ble over 100 år,
og jeg har lagd et blogginnlegg om henne og noen av de vakre ting hun laget. 

 Etter mange dager med regn fikk vi blå himmel og vakkert solskinn denne helgen.
I dag ble det en fin tur i nærmiljøet.
Det er ganske utrolig, men på denne lille fjelltoppen hvorfra jeg kan se huset mitt,
tenk der har jeg aldri vært før. 
Jeg er heldig og har mange fine turområder like ved hjemmet mitt.

"La ikke anledningen til å se noe vakkert gå fra deg.
Ønsk skjønnheten i hvert ansikt, i den klare himmelen og i hver blomst velkommen..."
                                                                                                        Ralph Waldo Emerson  (1803-1082)

Lag deg en fin uke! 

9 kommentarer:

  1. Tack fina du för din inspiration idag på Visa och Berätta måndag!Bambi

    SvarSlett
  2. Jeg har lest om tante Hilgot og hun var litt av ei dame. En stor kunstner etter min mening. Det er noen mennesker som setter "fotefar" og hun var en av dem. Flotte naturbilder du viser også. Ha en flott dag.

    SvarSlett
  3. Söta små pungar, och va fint att kunna ta tillvara och spara på en sån sak! Kram Immi

    SvarSlett
  4. Vakker redesign! Moro når man får til å bruke noe som er laget av en nær og kjær :)
    Ønsker deg en flott dag!

    SvarSlett
  5. Så lekre småvesker!! Og flott gjenbruk:) Her er det hvitt overalt etter snøfall , ca 10 cm har kommet men i dag regner det her og ;) Ha en fin dag videre :)

    SvarSlett
  6. Nydelig, jeg liker dine vakre små vesker... så fint at du ha brukt heklearbeid fra tante din.
    Takk for Link. En glede å se. Dette var fint.
    Ha en fin dag. Hilsen til deg. Viola

    SvarSlett
  7. Tänk så bra det är, när gamla saker kommer till nytta igen. Dina väskor är så fina!!!

    SvarSlett
  8. Great idea, Birthe!!!!!!!!! Your bags are fantastic with this beautiful lace. Hugs, my friend.

    SvarSlett
  9. Kjempesøte vesker! :) Herlig redesign. Så koselig og flott innlegg om din tange Hilgot :) Hun var jammen flink og kreativ hun også. Det ligger til slekten, ser jeg :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!