mandag 15. oktober 2018

"Vestlandstreffet" 2018

 Denne helgen har jeg vært på Vestlandstreff.
I år var vi på et hotell på Sola, og der var det samlet quiltere fra Vest Norge.
I år ble det arrangert av to quiltelag. Egersund Quiltelag og Jæren Quiltelag.
I dag deler jeg litt bilder fra denne helgen, 
og jeg håper det gir inspirasjon og kanskje du får idé til noe du har lyst å sy. 

Fylkesordfører Solveig Ege Tengesdal åpnet treffet. 
Det var kjekt å treffe Solveig igjen. 
Vi var naboer da vi var små jenter, men har ikke sett hverandre på godt over 40 år.
Det andre bildet er noen av de jeg reiste sammen med. 


Det var seks quiltebutikker fra Rogaland fylke. 
Ja, både jeg og alle de andre har kjøpt nye stoffer, mønster og andre quilterelaterte produkter. 
Min store handel ble Tuttobag med hjul til å frakte symaskinen i. 
Den vil bli brukt allerede på onsdag når jeg skal på kurs med Quilteklubben der vi skal sy en ny liten håndveske.

Dette teppet er sydd av to damer fra Egersund.
Tidligere har de sydd flere barnequilter
som "Team Ueland" fra Egersund
 har tatt med til et barnehjem i Tanzania. 
"Team Ueland", Eigersund støtter de mest vanskeligstilte jentene på barnehjemmet IOP, utdanningstiltak i området, tiltak som gjør at senteret i størst mulig grad klarer seg selv. Samarbeid med lokale myndigheter som bidrar til ny livsstandard i område
De har et prosjekt i organisasjonen IOP.
Quilten har et dikt brodert rundt alle husene.
Diktet heter frosne hender. 
Dessverre finner jeg ikke teksten og det er vanskelig å lese teksten på fotoet.

Quilte utstilling:
Quiltene under er laget av medlemmer i Jæren Quiltelag,
og i Egersund Quiltelag.










"Måtte du få oppleve
strålende dager- dager som lyser opp
alle de grå som ligger innimellom."
                                                             (Pam Brown f.1928)

9 kommentarer:

  1. Herlig... så mange vakre arbeider. En glede å se. Tusen takk for bildene.
    Sikker har du hatt en veldig inspirerende helg... med masse glede.
    Jeg ønsker deg en fin uke.
    Hilsen Viola

    SvarSlett
  2. A lovely wide variety of quilting styles. Thanks for sharing these.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for at du tok oss med. Jeg fikk dessverre ikke klemt denne helgen mellom alle gjøremålene mine denne høsten.

    SvarSlett
  4. Så mye fint å se på og sikkert kjempegøy med alle butikkene👍🏻 takk for titten🙂

    SvarSlett
  5. Morsomt med slike treff,- man får så utrolig mye energi og inspirasjon når det bare bugner av stoffer og quilter rundt en. Tusen takk for at du deler bildene fra treffet, mye å ta med seg i egne prosjekter fremover :)
    Ønsker deg en flott dag!

    SvarSlett
  6. Flotte bilder, takk for at du deler! Så hyggelig, tenk, det hadde jeg ikke fått med meg at her var quiltefest, jeg som pleier å reise helt til Houston for slikt.... Blir ikke tur dit for meg iår, har ikke hatt så mye tid til quilting og Houston har jeg besøkt allerede to ganger dette året. Håper du hadde en fin tur hit til mine kanter! Happy Quilting!

    SvarSlett
  7. ÅÅå så kjekt du har hatt det. Masse fine quilter du viser, skulle ønske eg var der :-) God helg til deg :-)

    SvarSlett
  8. Ni ser ut att ha haft en toppenhelg och så fina täcken på utställningen! Stort tack för bilderna ♥ ♥ ♥

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!