søndag 2. september 2018

Broderi og min første quilt.


 Slow stitching....
Så langt er jeg kommet på "Gail Pan" broderiet.
Nå gjenstår fuglen og blomstene i korga. 
Jeg har ikke hatt tid å sy sist uke.
men i dag vil jeg brodere litt mere på sykkelbroderiet.
Jeg linker til Kathy`quilt som har
Besøk hennes blogg der du finner mange andre blogger også,
med spennende håndsøms prosjekter.

Kathy bad oss dele et foto av favoritt plassen å sitte å sy når det er fint vær.
Det er fint å sitte ute, men nå er det litt kaldt å sitte ute her jeg bor.
Jeg sitter i stuen og ser ut av vinduet.
Jeg har flere blokker nedenfor mitt hus,
men jeg kan se over taket på blokkene, og der kan jeg se sjø og små øyer.


Mange ganger har jeg lurt på hva og når jeg sydde min første lappeteknikk.
Jeg fant det da jeg ryddet på loftet for noen uker siden. 
Dette barnevogn teppet sydde jeg til sønnen min, Bjarne, som ble født i 1985.

Dette er baksiden av vognteppet.
Barnevognen var i brun fløyel.
På den tiden sydde jeg mest klær, så dette var nok et unntak.

Jeg linker til:
og
Love Laugh Quilt: Monday Making.

På lørdag tenkte jeg å sy, 
men istedenfor begynte jeg å vaske i huset.
både vegger og golv,
og bak sovesofaen på gjesterommet og i bokhyller.
Jeg ble ferdig med to rom. 

 Jeg fikk ryddet og kastet mange gamle matoppskrift brosjyrer fra diverse matbutikker og firma.
Men en liten ringperm ville jeg beholde. 
Det var oppskrifter fra 70 tallet, som min mor hadde.
Jeg var tenåring da og ikke så opptatt av å samle på matoppskrifter..
Blant annet var det grunnoppskrift på pizza. Det var helt nytt i Norge på 70 tallet.
Det var antagelig på den tiden Italiensk pizza ble populært over hele verden.
Pizza er deilig, og jeg tror aldri jeg blir lei av å spise pizza. 

Jeg lagde hvit pizza da noen venner var i bursdagsfeiring til meg nylig.
Nå finner jeg ofte gode oppskrifter på internett.
Jeg googlet: hvit pizza,  og det fant es mange å velge mellom.
Jeg anbefaler deg å prøve hvit Pizza. 


Tusen takk for hyggelige kommentarer på de forrige blog innleggene! 

"Jo mer du lovpriser og feirer livet,
jo mer får du å feire i livet.
                                       (Oprah Winfrey, F. 1954)

Lag deg en fin uke! 

10 kommentarer:

  1. Herlig å få vasket og ryddet skikkelig av og til. Vi hadde noen dager uten unger i sommer og da fikk vi vasket og kastet en hel masse :-) Kjekt med gamle oppskrifter, moro og se hvordan tidene forandrer seg.

    SvarSlett
  2. Så koselig bloggpost du har skrevet i dag. Så fint broderiet ditt blir. Artig å se gamle quilter også.

    SvarSlett
  3. Hi Birthe wow i love your bike stitchery its so cute,lovely blog post my friend and i will google white pizza thankyou for telling us about this pizza,hope you have a wonderful week my friend xx

    SvarSlett
  4. Flott å se stilig sykkel og fin blogg!!!
    Utsikten din gir minner, - med nedre blokken der min tante bodde, og annen tante og onkel med barna bodde i oppgangen lengst til høyre :-)
    Ha en flott velsignet uke :-)

    SvarSlett
  5. Artig med "glimt fra fortiden".
    Det er jo så gøy å se hvordan man har endret seg både sømteknisk og i fargevalg.
    Stitcheriet ditt blir veldig koselig :) Gleder meg til å se det ferdig
    Ønsker deg en flott dag og uke! :)

    SvarSlett
  6. Wonderful memories in your first quilt! The bicycle is adorable...can’t wait to see the bird and flowers added next week.

    SvarSlett
  7. Så deilig å få vasket i huset, det har jeg også begynt så vidt, men tar et og et rom pr.uke. Og så fin sykkelbroderiet blir! Moro med din første quilt og oppskrifter på pizza fra 70-tallet er jo eksklusivt da ;)

    SvarSlett
  8. Your view is gorgeous! I love how you decorated your window sill! And that quilt is a treasure! It looks so cuddly!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tack för din inspiration du ger oss på Visa och berätta måndag!!Bambi

      Slett
  9. Kjempeflott... det blir fint... jeg elsker din sykkel :-))) Kos deg...
    med håndverk. Hilsen fra meg.
    Nå jeg mener jeg bake en litt pizza :-)) Klem Viola

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!