søndag 9. september 2018

Sunday stitching


 Sykkelbroderiet er ferdig
og sydd sammen med et blomstrete stoff, vatt/ "batting", og baksidestoff.
Jeg quilter det sammen for hånd.
Et håndarbeid som passer når jeg ser på TV,
 og det er koselig å sitte med håndsøm i dag som det er søndag..
Dette skal bli et etui til å ha broderi oppi.

Det blomstrete stoffet har jeg fått i bursdagsgave for noen år siden.
Mange stoff ligger i skuffen i flere år. Jeg ser på de, og klapper på de,
og plutselig er tiden inne for å ta det i bruk.

 Det lange stykke skal brettes sammen og det skal sys på lukkekante langs siden. 
Jeg linker til Kathy`s Quilt som har: Slow Sunday Stitching.

Chihuahuaene Selma (den hvite) og Milly (den sorte) er flyttet inn til meg for et par uker. 
Min datter, er begynt på videreutdanning i diabetes sykepleie i Bergen. 
Hun blir i Bergen to uker nå,  men tilsammen skal hun være 10 uker i Bergen i løpet av halvannet år.
Jeg har lovet å passe godt på disse søte små når hun er student. 

"En mynt i sprekken på sofaen.
En hakkespett i hagen.
En kopp kaffe med en venn.
Måtte du finne lykke hver dag."
                                                                            Pamela Dugdale

Lag deg en fin dag! 

9 kommentarer:

  1. The flower fabric looks so pretty with the bike embroidery.

    SvarSlett
  2. Your embroidery is delightful. And very cute dogs!

    SvarSlett
  3. Oh your bike embroidery piece is wonderful!!! :)

    SvarSlett
  4. So nice of you to look after your daughter’s dogs while she is away. I am in love with your bicycle embroidery!

    SvarSlett
  5. Nydelig både broderi og stoffet :) Og søte små venner du får passe på også ;)

    SvarSlett
  6. Nydeligt stitchery. Blir nok en kjempe fin veske til oppbevaring :-) Gleder meg til å se. Super søte hunder du skal passe da, kos deg videre med hunder og sying.

    SvarSlett
  7. Oh, what a lovely dog!!!!!!!!!!! And the stitched bike is GORGEOUS!!! Wow!!! Hugs, my friend.

    SvarSlett
  8. Gillar ditt cykelbroderi!!!! Hundarna är ju bara för söta!!!

    SvarSlett
  9. For en flott sykkel! :) Og så fint det blomstrete stoffet er til. Herlig! :)
    Kjempesøte hunder, det blir nok kos det. :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!