mandag 27. august 2018

Row Quilt.

Quiltemagasinet nr. 4 er kommet,
og da måtte jeg sette i gang å sy den fjerde raden i Row quilt prosjektet.

Denne er designet av Mrs. Moen.
Raden er satt sammen av fem blokker med fisker.
Min datter lurte på om det var raketter, og det kunne det jo vært. LOL
Alle stoffbitene er laget etter mønster.
Jeg liker bedre når jeg kan bruke linjal og skjære ut stoffbitene.
Det gikk greit etterhvert, og plutselig var alle blokkene ferdige og klare til å sys sammen. 

Så langt er jeg kommet nå, og det er to rader igjen.
I november tenker jeg alle radene er ferdige.
Dette var et passe prosjekt å være med på for meg.
Seks rader i løpet av et år.
Det er mange spennende prosjekter der ute,
men jeg kjenne at jeg ikke klarer å ha for mange ting som må gjøres.
Da er jeg redd for at gleden med å sy forsvinner.

Jeg linker til Eva med bloggen Bambisyr som har Show and tell Monday.
Love Laugh Quilt: Monday Making
Besøk gjerne disse bloggene og se hva prosjekter andre holder på med.

I går var jeg og en venn en liten tur i naturen like ved her jeg bor.
Vi kom inn på en sti jeg gikk mye med mine foreldre da jeg var liten.
Der gikk vi forbi flere bunkerser som tyskerne brukte i andre verdens krig. (1940-1945)
Du ser en bunkers på bildet her nederst til venstre.
 Langs stien var det fin utsikt over området jeg er vokst opp i.
Vannet på bildet her var frosset om vinteren og der har jeg gått mye på skøyter i barndommen.

"Naturen har en vidunderlig,
hemmelighetsfull lov
som sier at de tre tingene vi trenger mest her i livet
-lykke, frihet og fred i sinnet-
alltid oppnås når vi gir dem til andre.
                                                          Peyton Convway March (1864-1955)

Lag deg en fin uke! 

10 kommentarer:

  1. Your quilt is so pretty! Birthe, you are so very talented! The pattern is gorgeous - but the colors you chose are perfect! Thank you for sharing!

    SvarSlett
  2. I love the idea of row quilts and the fun colors that you’re using just add a nice zing to your quilt! Thanks for sharing the lovely scenery around your home, it’s always fun to see other parts of the world.

    SvarSlett
  3. Ska bli kul att så småningom se ditt klara projekt!
    Kram

    SvarSlett
  4. Your row quilt is fabulous. How exciting to live so close to piece of history.

    SvarSlett
  5. Tack för din inspiration idag på Visa och Berätta måndag!!Bambi

    SvarSlett
  6. Artig prosjekt i gladfarger, blir morsomt å se det ferdig!
    Jeg så også raketter, og ikke fisker :)
    Den blokken vil kunne passe kjempefint på et krabbeteppe, som fisk eller rakett....
    Ønsker deg en fin, fin dag!

    SvarSlett
  7. Great rows, Birthe. Lovely quilts. I LOVE the fabrics and the designs. Kisses, my friend.

    SvarSlett
  8. Din quilt kommer att bli väldigt fin, härliga tygval!
    Vilken fin tur med vackra vyer ♥ ♥ ♥

    SvarSlett
  9. Så nydelige farger. Dette blir bare lekkert. Jeg er så glad i "sukkertøyfarger", de skaper liv og glede, Takk for alle kommentarer på bloggen min. Det er så koslig.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!