søndag 12. desember 2021

Desember



Det er tredje søndag i advent, og idag vil jeg gjøre ferdig denne engelen.
Jeg tenker å bruke den når jeg skal sy en ny sofa pute.
Det er gått flere uker siden sist innlegg her på bloggen. 
Nå skulle jeg også vært godt i gang med å quilte julequilten min, men den ligger fint og venter på tur. 

Jeg har istedenfor funnet fram en UFO som jeg har quiltet enkelt på maskin,
og jeg er skal sy lukkekanten ferdig for hånd i dag.
Besøk gjerne Kathy`s quilt som har linkparty hver søndag.

Jeg fikk bestilling på et par oppbevaringer/toalettvesker.
Her er de begge to.

Mrs Moen, en norsk quilter og designer har mange nettkurs. Hun har også en nettside på engelsk.
Søndag for et par uker siden hadde hun et juleverksted på Facebook, der jeg deltok. 
Det var kjekt, og vi lagde juletrær som kan henges på juletre eller i girlender. 
Jeg vil ha mine som mugrugs. 
Snømenn lagde vi også. Fri fantasi, og det minnet nesten om spøkelser da vi sydde de, men med en gulrotnase, øyne og knapper ble det til artige snømenn. Disse vil jeg bruke som til fra lapper på julegavene. 

En helg var jeg på besøk hos min datter i Stavanger. 
Det er lagd en fin stjernehimmel i Fargegaten.
 I den gaten er husa malt i farger som en ikke pleier å se på hus.
Lysene er enda finere når det er mørkt ute.

Der var det julemarked i gamle Stavanger.
Det er så koselig å gå i de smale julepynta gatene.

Det varr mange som solge ting de hadde lagd, både håndarbeid og mat. 
Jeg kjøpte deilig chiligele og en eplemos med julekrydder fra en amerikansk dame. 

Forrige helg passet jeg på Selma og Milly.
De to små chihuahuaene til datteren min. 
De elsker å være i sofaen, enten for å sove eller så vil da ha kos.
Det passet godt med sofaliv, for ute snødde det masse, og det var ikke lett for de å gå i snøen. 
Turene ut var bare full fart for å tisse og så inn i varmen igjen. 

Snøbildene er fra hagen min.
Vi hadde noen iskalde dager med kald vind fra Sibir, men denne helgen er det mildvær igjen og regn.
Det er typisk vintervær her på kysten i sørvest Norge.Snøen blir sjelden liggende.
Været skifter fra frost til mildvær og så fryser det igjen og det blir klinkis på fortauene.
Bilveiene blir saltet og da smelter snø og is fort. 
Det er fint med snøkledd natur, men jeg gleder meg veldig til våren kommer. 


Englevakt
Måtte
håpets engel
gå foran deg,
gledens engel
omgi deg,
godhetens engel
drysse kjærlighetsstøv
over alt du er,
alt du har,
alt du gir.
                                                             Ragnhild Bakke Waale

God advent! 


7 kommentarer:

  1. You've been working on lots of fun things, BirtheMarie! I love the angel with her heart. Sounds like a wonderful time visiting where your daughter lives, too!

    SvarSlett
  2. Christmas in your little part of the world, Birthe, looks beautiful! Your sweet little angel will look lovely stitched onto a cushion and the quilt you machine quilted is fabulous. Love all those squares of stunning patterns and fabrics. Those storage/toilet bags you fashioned are gorgeous...lucky ladies who will be receiving these pretties. Cute little mug rugs, too. They would all look delightful, too, hanging as pretty ornaments on a Christmas tree.

    SvarSlett
  3. I enjoyed visiting your blog today and experiencing a little Christmas in Norway. I love the red/black quilt finish. Such fun projects.

    SvarSlett
  4. Christmas market sounds very interesting.
    I bet is very cold outside and undestand why you are ready for Spring. Have a wonderful week.

    SvarSlett
  5. Koselig med julemarked og så masse flott du viser👍🏻 nydelige roser og søte vovser som helt sikkert er godt selskap. Fine stitcheriet også😃

    SvarSlett
  6. Flott å titte innom her hos deg i dag.
    Ha en velsignet fin kveld og uke :-)

    SvarSlett
  7. Beautiful embroidery and sewing projects, and thank you for taking us on a walk through Stavanger...and for the Angel poem!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!