søndag 26. desember 2021

Gledelig jul!


Julefred.
Det er deilig å kjenne julefreden senke seg etter travle dager i desember.
I dag har jeg startet å håndquilte julequilten. Kanskje den blir ferdig før neste jul?
Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal quilte det, men har startet med hjerter og buer rundt den broderte julekransen. Jeg har søkt litt i quiltebutikker etter quilting stensiler. Det er lite utvalg av stensiler i Norge, men jeg håper jeg skal finne noe, jeg besøkte også quilte nett butikker i USA, men porto til Norge er ekstrem høy, så den måtte jeg kansellere. 

Denne boken med fine mønster, rød  broderitråd og vakre stoffer fikk jeg i julegave. 
Jeg liker å ha mindre håndarbeid som for eksempel et stitcheri med på besøk eller på samlinger med quilteklubben 

Englebroderiet og juleputen er ferdig og har fått sin plass i sofaen. 
I dag er bloggen min 10 år. 
Gjennom bloggen har jeg fått mange kontakter og bloggvenner fra hele verden.
Takk til deg som besøker meg og som følger bloggen, og takk til deg som legger igjen en kommentar!
For meg er bloggen også en minnebok eller en sydagbok.
Takket være bloggen kan jeg se tilbake og finne bilder av det jeg har, lagd.
Uten bloggen hadde mye vært glemt. 



Deler en julesang jeg er veldig glad i med dere. 

Gledelig jul! 

6 kommentarer:

  1. Congrats for 10 years in blogland!!
    I feel like you about the blog.I am also so thankful.
    Love your angel pillow and your plan for quilting the Christmas blocks look great for me.
    Happy New Year

    SvarSlett
  2. Happy 10 years blogging anniversary, to you, lovely Birthe! Your place is such a lovely place to visit; always filled with such delight! Your finished pretties look lovely sitting on the sofa, and your Christmas tree is shining with twinkling loveliness. Enjoy your quilting. I am looking forward to visiting you in 2022 to be inspired by your lovely place.

    SvarSlett
  3. Happy Christmas! Congratulations on your blogversary! Your embroidery is lovely, keep on quilting and your quilt will be finished by next year, happy stitching!

    SvarSlett
  4. Gratulerer med 10 års bloggjubileum! Julequilten blir sikkert ferdig til neste jul, det ser veldig fint ut det du har gjort til nå. Så søte broderier du fikk mønstre til! For meg er også bloggen en slags årbok hvor jeg kan se hva som er blitt gjort. Og så er det veldig koselig med kontakter en får. Jeg setter pris på bloggen din, det er så fint å se dine broderier.

    SvarSlett
  5. Gratulerer med jubileum👍

    SvarSlett
  6. Congratulations on 10 years of blogging. It’s nice to be able to look back and see stitching one has forgotten!
    I had almost forgotten how my blog works but, once I have some photos I can upload I will be back to blogging too.

    Your quilting is looking very pretty and I look forward to seeing more of it as the year progresses.

    It’s so great being able to meet stitchers from all over the world through our blogs.

    I hope you enjoy many more years of blogging.

    Keep well!

    Happy New Year!

    Barbara xx

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!