søndag 7. november 2021

Broderiquilt

 
Endelig er broderiquilten helt ferdig.
Jeg måtte finne et passende ensfarget Tilda stoff til lukkekant.
Jeg er. veldig glad for å kunne henge dette på veggen, istedenfor å ha alle broderiene i en oppslagsbok. 

Broderiene er et nettkurs fra Australske Hug`s & Kisses. 
Leksjonene kom på email hver uke i noen måneder. 
Jeg lærte mange nye sting.

Selv om det er november og vinteren nærmer seg står hortensiaene fremdeles og gleder meg.
Jeg synes de er vakre når de begynner å visne også. 
Det regner i dag, og det har det stort sett gjort i flere uker nå,
men jeg måtte ta quilten ut for fotografering likevel.

I dag skal jeg klargjøre julequilten min for håndquilting.
Jeg bestemte meg for å håndquilte den. 
Jeg bruker lang tid på håndquiltig,
og får den ikke ferdig til denne julen, men kanskje til neste år. 
Det er søndag og Kathy’s Quilt har «Slow Sunday Stitching» link party.
Det er mange som sitter med håndsøm om søndagen, og ved å besøke bloggene finner en både ideer og inspirasjon.

Her er noen bilder fra sist søndag. Da hadde vi en vakker solskinnsdag.
Det var deilig å gå tur i nærheten av hvor jeg bor, 
og se alle de vakre høstfargene i naturen. 


 
Takk for dagen!

Jeg vil møte
akkurat denne dagen
med takk
og undring
for ny tid,
for nye timer
jeg kan gripe
og forme
til gylne øyeblikk.
                                                                                 Ragnhild Waale Bakke

 
Lag deg en fin uke! 

13 kommentarer:

  1. Oh, I love that quilt! Circles are always so appealing to me!

    SvarSlett
  2. Beautiful embroidery quilt, and I always love seeing your lovely nature pictures! Have a great week!

    SvarSlett
  3. Your embroidery quilt is really lovely, Birthe Marie! How fun to have a record of what you learned hanging on the wall. Looks like you've had a lovely fall there!

    SvarSlett
  4. Your embroidery quilt is exquisite, Birthe Marie, and it looks beautiful displayed on the wall for all to see and enjoy. Much better to have everyone appreciate your embroidery stitching than in a book, hidden. To think you started tentatively with the thought of hand quilting and look at it now....just gorgeous! The Tilda fabric you chose for the borders is perfect. I must say, I love seeing your quilt sashaying with the hydrangeas....just lovely. The hydrangeas always turn the most beautiful of pastel hues during the cooler months. Gorgeous photos of your autumnal world. Have a beautiful week, beautiful lady♡

    SvarSlett
  5. What a lovely finish and a great reminder of stitches learnt. Gorgeous autumn pictures too!

    SvarSlett
  6. That quilt is very pretty and will be a great source of reference to have hanging near you. I love your autumn photos.

    SvarSlett
  7. Your quilt is so beautiful, so much better than sticking the designs in a book! Rainy days are great for stitching! Looking forward to watching your progress on your Christmas quilt.

    SvarSlett
  8. Your quilt is absolutely gorgeous. All that beautiful handwork! The binding fabric is the perfect finishing touch. What a lovely accomplishment! And your fall colors are gorgeous, too. Love! :)

    SvarSlett
  9. Teppet ditt ble vakkert, fantastisk at du henger det opp :-))
    Du tok nydelige høstbilder, også hadde vi mye regn, vi har sol i dag og i morgen ...tid for a deilig spasere ut i naturen ... klem Viola

    SvarSlett
  10. Nydelige høstfarger i falne blader! Og teppet ditt er kjempefint. Fint å vise det enn at det ble en bok i hvertfall👍

    SvarSlett
  11. Love your idea, Berthie Marie! "Broderiquilt" is beautiful.
    Looking forward to seeing your progress on Christmas quilt.
    Lovely autumn photos. There are beautiful places near your house.

    SvarSlett
  12. Så vackra höstbilder. Vi är lyckligt lottade som bor i Norden men dessa årstidsskiftningar. Hösten med sina fina färger är fantastisk. Önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År med många nya syprojekt.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!