søndag 24. januar 2021

Rolig søndag


Dette startet jeg på i går, og i dag skal jeg brodere videre på det tredje broderiet til julequilten.
Jeg har brukt en brunfarge til selve greinen og har tre grønne farger som jeg skal bruke på nålene. 

Sist søndag begynte jeg på disse greinene med juletrepynt. 

Det er søndag, og det er både stille og avslappende å sitte med et broderi. 
Kathy`s Quilt har hver søndag link party til "Slow Sunday Stitching".
Der kan du inn og besøke Kathy,
og du finner også linker til andre også har en rolig søndag med håndsøm. 
Det er mye fint håndarbeid å se, både brodering og håndquilting. 

Jeg har hatt lite inspirasjon til annet enn brodering det siste året,
men jeg kjenner litt mere lyst å sette meg på syrommet med symaskinen nå.
Jeg er så smått begynt å sy sammen broderiene fra broderikurset.

I dag har denne vakre "ildtoppen"/Calandiva fått plass på salongbordet mitt.
Den grønne blomsterurnen har jeg arvet av min mormor. 
Jeg synes den er så vakker. 


"Gled deg over å være til,
over å være noe i deg selv,
over å være noe for andre.
Glede smitter."
                                                                              Ragnhild Bakke Waale

Lag deg en fin uke!



10 kommentarer:

  1. Your embroidery is beautiful. I hope your get back to your sewing. Your flower urn is quite pretty. I love to use items that have been passed down to me.

    SvarSlett
  2. Such pretty embroidered blocks! Gorgeous flowers too.

    SvarSlett
  3. Så fine broderiene blir! Jeg er også i gang med broderier etter mange års pause. Koselig blomsterurne. Slike ting man har arvet har en ekstra stor verdi.

    SvarSlett
  4. Beautiful emboidery for your Christmas blocks. Wonderful pink flowers and super special vase. You are right Joy is contagious!
    Stay safe and Happy stitching

    SvarSlett
  5. Dina broderier är verkligen söta, önskar dig också en fin vecka!
    Kram Catarina

    SvarSlett
  6. Thank you for showing us your lovely stitchery and that beautiful flower!

    SvarSlett
  7. Śliczny haft i kwiaty. Dobrego tygodnia:)

    SvarSlett
  8. Det er sant, kjære Birthe, glede er smittsom :-)) Broderiet ditt er fantastisk, det vil være veldig vakkert og du har mye tid med det. Fargen på blomstene dine er så vakker, som vase og duk under. God uke videre. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  9. Oh those flowers....so gorgeous in those pretty shades of pink! Loving your embroidery.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!