mandag 2. mars 2020

Veske med broderi.



Jeg fikk spørsmål om å sy en håndveske der dette broderiet
av en svarttrost /(Blackbird) skulle være innfelt. 
Damen hadde funnet broderiet i en gjenbruksbutikk 
Det var et spennende oppdrag, og nå har jeg sydd vesken.

 Stoffene i vesken er et syntetisk skinnstoff og et japansk svart stoff med litt struktur i vevingen.
En regulerbar lærreim ble håndtak.

På baksiden har jeg en rad med silkestoff og batikk i fargetoner jeg syns passet til broderiet.

Et "must" i en veske er en innvendig lomme og aller helst en med glidelås. 
Det er en magnet øverst som holder åpningen sammen.
En venninne har deignet mønsteret, og vi hadde kurs i Haugtussa Quilteklubb i 2018.
Du kan se min veske her.

og
Love Laugh Quilt: Monday Making.


Svarttrosten / (The blackbird) fikk meg til å tenke på våren. 
Da kommer den og mange andre trekkfugler tilbake til Norge.

Her er kaldt om vinteren, og mange fugler dra sydover om høsten, 
men når våren kommer her nord, da kommer trekkfuglene tilbake til Norge.

"Håp er frihet -det lar oss leve uten fryktens
og bekymringens lenker."

                                                                                                                                   Stuart & Linda Macfairlane

Lag deg en fin dag! 

12 kommentarer:

  1. For en stilig veske med mange flotte detaljer! :) Herlige bilder. Er det julerose?

    SvarSlett
  2. Beautiful work. Your bags are wonderful. Practical and beautiful!

    SvarSlett
  3. Jättefin väska, trevligt med broderiet på framsidan! Kram

    SvarSlett
  4. Snygg väska och så bra att ta tillvara på ett broderi på det viset!
    Kram Immi

    SvarSlett
  5. Den var rå-fin, så knall med det broderiet. Jeg skal prøve meg på noe lignende, har noen broderier etter mamma. Så kommer de til nytte igjen. Ha en flott dag.

    SvarSlett
  6. That bag is beautiful. What a great way to use a pretty embroidery piece.

    SvarSlett
  7. Herlig med redesign! Flott resultat, som mottakeren helt sikkert ble veldig fornøyd med :)

    SvarSlett
  8. Super fin veske du har sydd Birthe. Nydelig med broderi... våren kan komme!
    Ja, det er fantastisk når fuglene kommer tilbake fra sør :-)) Ønsker den vakre vesken velkommen alle fugler.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  9. Such a pretty bag. Love the bird!

    SvarSlett
  10. Den var bare rå lekker♥️♥️♥️

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!