tirsdag 9. juli 2019

Rose bordduk

Mrs <moen og jeg tar utfordringen.

 I Juli har vi lært å sy roser med skråbånd/Biastape. 
Vi kunne velge om vi ville sy på båndene med symaskin eller med håndsøm.
Jeg valgte håndsøm.

 Båndene har jeg laget av en "fat quarter" stoff jeg kjøpte på tur til Japan. 
Et lekkert lys rosa stoff men små hvite blomster. 
Det var kjekt å endelig finne et prosjekt til dette rosa stoffet. 
Men det var litt for lite, og jeg måtte finne et annet stoff til lukkekant . 
Jeg leita blant alle rosa stoffene, og dette var det som passet best. Det har også noen sølv påtrykt.

Jeg har et gammelt bord jeg har arvet etter min mormor. Det er slitt og har flekker, 
men jeg elsker mormor bordet mitt.
Nå skal roseduken få ligge der i sommer. 
Blomsten, husfred ("Soleirolia soleirolii)"  minner meg også om mormor. 
Husker jeg klappet hennes husfred da jeg var liten. Mormor sa at planten likte det. 

Jeg linker til Eva som har: 


"Freden er
alltid vakker"
Walt Whitman (1819-1892)


Lag deg gode sommerdager! 

7 kommentarer:

  1. Fajnie wygląda ta roża na babcinym stoliku. Pozdrawiam:)

    SvarSlett
  2. this is really lovely--and I am sentimental about my Mom's and Grand-mere's things, too...hugs, Julierose

    SvarSlett
  3. Hi Birthe wow this is so pretty ,such a beautiful project,well done my friend xx

    SvarSlett
  4. Nydelig roseduk, delikat å fin på bordet som også er flott👍🏻

    SvarSlett
  5. It looks good on the old table. Love your couch too, beautiful color!

    SvarSlett
  6. This is lovely and a perfect place to live on Grandma's table!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!