mandag 10. juni 2019

Sytid...

Jeg hadde noen avklipte stoffbiter liggende.
 Jeg sydde de sammen til en  sminkepung, og pyntet den med blonder.

Redesign er alltid gøy!
Her ble dongeribuksen forvandlet til sminkepunger
 eller små oppbevaringer.
Jeg bruker slike til å oppbevare mindre ting som ellers ville forsvinne i vesken. 
Når id-kort og jobbnøkler ikke er i bruk legges de i en slik liten veske.
Husnøkler og bilnøkkelen har også en oppbevaring. 

Disse glidelåsene har jeg gledet meg til å bruke.
De har ligget en stund, men jeg gleder meg hver gang jeg åpner boksen
og ser på alle sy-godisene jeg fikk fra snille  Mia for en tid tilbake.
Jeg har enda flere glidelåser i gladfarger, og mange fine knapper,
charms og blonder som venter på å bli brukt.
Den grønne og blå blomsten er knapper, også de er fra Mia da hun hadde bursdags candy.

En svoger synger i kirkekor og han ønsket seg en smykkepung
 til oppbevaring av  korset,
De har et smykke med kors på seg når de synger.
Jeg hadde et stoff med musikkinstrumenter som jeg syns passet.
I tillegg til disse små tingene har min datter og jeg hatt sy-dager sammen og sydd oss flere nye klær.
De kommer på neste blogginnlegg.

Bambisyr har Visa och berätta i dag så da passer det å linke dit.
Love Laugh Quilt har: Monday Making
Onsdag 5 juni hadde vi sommeravslutning i quilteklubben.
Vi dro ut på landet hvor Bente har landsted.
Huset har vært en mølle., men den er ikke i drift lengre.
Nå har de innredet og lagd leilighet.
Her er bilder fra uteområdet. 


"Grip tak i de små gledene,
de små oppmuntringene,,,,,,
de små solstreifene
på de helt alminnelige dagene"
                                                                                           Ragnhild Bakke Waale

God Pinse!




6 kommentarer:

  1. Vilka trevliga förvaringar du har sytt och den du sytt till din svåger passar ju perfekt, och vilken trevlig avslutning ni hade!
    Kram Catarina

    SvarSlett
  2. Du har verkligen varit flitig vid din maskin, många passade alster..Kram Immi

    SvarSlett
  3. Uszyłaś piękne i praktyczne "torebki" na drobiazgi. Pozdrawiam serdecznie:)

    SvarSlett
  4. Love all your purses Birthe! Lovely colourful zips!
    Looks like you had a great visit with your quilt group.
    Hugs,
    Barbara xx

    SvarSlett
  5. Fine og praktiske punger :) Også så koselig når man kan sy noe til en mann!!!
    Ønsker deg en flott dag!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!