tirsdag 11. juni 2019

Nye klær.


 Her er Karen Elise, eldste datteren min. Hun var på besøk noen dager.
Vi sydde klær, og hadde det veldig kjekt. 
Singletten er et mønster fra: Pattern for Pirates.
Kjolen er et onion mønster nr. 2035
Begge tunikaene er et mønster fra Craftsy/ Bluprint nettkurs.

 Her er jeg i to tuniker.
Også de er et mønster fra Craftsy/Bluprint. 
Vi har lært mye og vi er veldig fornøyd med disse mønstrene og veiledningen.

 Den blomstrete sommerkjolen har jeg tatt utgangspunkt i tunikaen,
men gjort den litt smalere og litt lengre. jeg sydde to snorer i sidene som knyttes sammen bak.

Mønster til den grå kjolen er Onion 2035.
Ser du giraffen?
Stoffet fant jeg på restebordet i butikken "Stoff og Stil".
Jeg er sikker på at giraffen ropte på meg. 
Ja, jeg måtte kjøpe denne stoffbiten, og det var akkurat nok til kjolen. 
Den blir fin å bruke til høsten og vinteren.

" Det fins vei-kryss.
Det fins snu-plasser.
Det fins vei-valg."
Ragnhild Bakke Waage

Lag deg en fin dag! 

7 kommentarer:

  1. Så flitiga ni varit, jättefina kläder allesammans! Kram Immi

    SvarSlett
  2. Świetne ubrania zdolna z ciebie krawcowa. Pozdrawiam:)

    SvarSlett
  3. Your new clothes are wonderful.

    SvarSlett
  4. Pretty clothes. Sewing together is fun!

    SvarSlett
  5. Du verden for en klesproduksjon. Så gøy. Jeg ser forresten giraffen, den var tøff. Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett
  6. Så herlig å kunne sy sine egne klær. Veldig fine. Jeg lærte av min mamma, hun var selvlært og sydde alt til oss som barn. Veldig artig å kunne sy sammen. Jeg fikk mye tips og hjelp av mamma og av og til tenker jeg enda på ting jeg kunne spurt henne om, selvom hun er borte nå.

    SvarSlett
  7. Så fine klær! 🙂 Flinke folk.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!