fredag 15. februar 2019

Pute med hjerter.

Tom-roms applikasjon.
Det er februar i Mrs Moen tar utfordringen.
Februar er alle hjerters måned med Valentine i går.
Vi har sydd en kjærlighetspute med applikerte hjerter.
Det vil si: Hjertene er klippet bort og et hjerte silhuett står igjen..

Jeg har brukt scraps til applikasjonene
Stoffrester er etter en Kaffe Fasett quilt jeg sydde i fjor. 
Jeg flyttet litt rundt på stoffene/fargene før jeg bestemte hvordan jeg ville ha det.

De svarte linjene er et bomullsgarn, og det er sydd på med symaskin.
Her har jeg har brukt en snor-fot.
Det er 15. februar og Gun og Kate har 
Scrappy Happy Day


Måtte du kunne si
"Det var en herlig dag"
                      Pam Brown f.1928


Denne uken har jeg passet Milly og Selma, chihuahuaene til Berit, datteren min.
De elsker å ligge oppå sofaputene. 
Jeg syns de er veldig søte.


Ha en fin dag!

6 kommentarer:

  1. What a pretty cushion! It looks an interesting technique. Love the colours you used, very effective!
    Awwwww ..... I hope your charges are behaving for you Birthe! They all look cute when they are asleep, don’t they!
    Happy stitching!
    Hugs,
    Barbara xx

    SvarSlett
  2. love your cut out hearts, thinking about how I can use this technique.

    SvarSlett
  3. Hi Birthe wow what a beautiful cushion,its so bright and pretty,well done my friend and how cute are your daughter's kittens,hope you have a wonderful day xx

    SvarSlett
  4. Super putte har du sydd. Jeg liker hjertene og deilige fargene.
    Så vakker å være sammen med datter. Her begynte vinterferien og datter min reiser til
    ALPEN med barnebarn til skiløpe... jeg mottar bildene med mobiltelefon... SUPER Teknikk :-))
    Her er solen... håper du har også.
    Takk for ord.
    God helg og hilsen til deg. Viola

    SvarSlett
  5. What a clever technique. Very pretty cushion!

    SvarSlett
  6. Kjempesøt hjertepute og nydelige små hunder :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!