mandag 13. august 2018

DIssapearing four patch


Jeg er i gang med å sy en jule quilt.
Foreløpig har jeg sydd 30 blokker, men jeg må ha noen flere.
Her ligger de tilfeldig plassert.
Det skal bli et teppe til å ha i sofaen i desember.

De lyse stoffene er en juleserie fra Moda som heter: "Holiday in the pines".
Jeg holde på å sy forskjellige teknikker med "disapearing four patch.
Jeg er blitt spurt om å ha kurs med denne teknikken i "Haugtussa",  quilte klubben jeg er med i. 

Dette er min inspirasjon i dag. 
Love Laugh Quilt: Monday Making.


"Lykkens hemmelighet er å forstå
at det er nå vi har den."

                                                                   Fra "The friendship book" of Francis Gay.

Lag deg en fin uke!

9 kommentarer:

  1. Kommer att bli läckert!
    Kram Catarina

    SvarSlett
  2. Kjekt med ett eget juleteppe. Gleder meg til å se det ferdig :-)

    SvarSlett
  3. Fine stoffer og fine blokker.Spennende med disappering-blokker og jeg har bare prøvd det et par ganger selv.

    SvarSlett
  4. Åhh, så snyggt, ja det går fort till jul!..

    SvarSlett
  5. Underbara block.Kommer att bli super!
    Kram gudrun

    SvarSlett
  6. Kjempefint! Dissapearing 4-patch er en morsom teknikk, også går det relativt fort å bli klar med blokkene. Skal man bli klar til jul, må man starte nå :) Lykke til videre!
    Ønsker deg en flott dag!

    SvarSlett
  7. Red and white are such a classic combination! It is lovely!

    SvarSlett
  8. I like the fabrics and the pattern! I’ve never heard of that pattern before, it looks like it would be fun to sew.

    Judy

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!