fredag 9. november 2012

The 1930`s




Søte tøyer fra 1930 tallet er redisignet.
Disse stoffene bestiller jeg fra "over there",
i nettbutikken  Keepsake Quilting.
Stoffene mine har jeg hatt liggende i minst et år, ja, kanskje to. 
Jeg koser meg bare med å se på stoffene.
Ta de fram, se og tenke, og så legge de tilbake i skapet igjen.
Men i oktober fant jeg ut at 
NÅ:

...skulle de få sømmer. 
Plutselig visste jeg hva de skulle brukes til.
Poser til å henge på soverommet eller på badet.

De er ikke så store, men en liten barnepyjamas,
eller en voksen silkenattkjole passer oppi.
Eller til de fineste strømpebuksene...

Dette stoffet gav meg gode minner.
Jeg og barndomsvenninna mi, Karin, lekte masse med papirdukker.
Vi designet klær, og klippet ut diverse reklamer fra ukeblader.
Da hadde vi både mat og andre husholdningsartikler til dukkene våre.
Det var tider....
gode barndomsminner...





1 kommentar:

  1. Jag kan göra precis som Du skriver; ta fram fina tyger, titta och känna på dem, och sedan lägga tillbaka dem igen. Det är en glädje att omge sig med vackra tyger, tycker jag.

    Dollandesign

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!