mandag 23. januar 2012

Favorite things.

 Det begynte med at jeg så i bokhylla etter en diktbok i dag.
Ikke etter ei spesiell bok, jeg bare så. Og der var en Japansk bok som jeg har fått av Orlaug.
Tittelen på boka er: "Fill the heart with flowers."
Jeg kjøper gjerne blomster til meg selv, og pynter i stua med de.
Det gjør meg glad, og da kjennes det som hjertet er fyllt med blomster.
Denne helgen ble det tre fine primula, for nå lengter jeg til våren,
-og så kom der snø og vinter ute.





Gode ord er også "blomster for hjertet"

Boka jeg fant har mange fine bilder og små tekster/ bibelvers på japansk og engelsk.
Her er to av de:


 あなたの言葉素晴らしいものを見る私の目を開きます

"Open my eyes to see wonderful things in your Word."


あなたの不動の愛、主よ、すべての天のように素晴らしいです
 あなたの誠実さは、雲の後ろに達する

"Your steadfast love, O Lord, is as great as all the heavens. 
Your faithfulness reaches behind the clouds"

På de bakerste sidene i denne boka er det meningen at jeg skal skrive mine favoritt-notater. Det står f.eks. favoritt farge, favoritt mat, et sted jeg vil reise tl en gang, en sang som jeg bare må høre en gang til, det viktigste som har skjedd meg. Ja sånn fortsetter det.
Favoritt ting!  Og da dukket "The sound of music" opp i hodet med sangen "Favorite things". Dette var den andre filmen jeg så på kino i min barndom-ungdom. ( Den første var en Tarzan film) Ikke i tvil om hvilken jeg likte best.

Raindrops on roses and whiskers on kittens
Bright copper kettles and warm woolen mittens
Brown paper packages tied up with strings
These are a few of my favorite things

Cream colored ponies and crisp apple streudels
Doorbells and sleigh bells and schnitzel with noodles
Wild geese that fly with the moon on their wings
These are a few of my favorite things

Girls in white dresses with blue satin sashes
Snowflakes that stay on my nose and eyelashes
Silver white winters that melt into springs
These are a few of my favorite things

When the dog bites
When the bee stings
When I'm feeling sad
I simply remember my favorite things
And then I don't feel so bad






http://www.youtube.com/watch?v=33o32C0ogVM

1 kommentar:

  1. Ja, blomster er kjekt! Og den sangen er herlig! Begynte å synge for meg selv med en gang jeg leste overskrifta!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!