søndag 15. august 2021

Håndquilt og sommerferien min.

 



Jeg øver på håndquilting, men nå øver jeg på broderiquilten. 
Nå klarer jeg sy mindre sting enn i begynnelsen, og det er jeg fornøyd med.
Jeg quilter rette linjer rundt hvert stitchery. 
Det skal bli noen flere sting i dag. 
Jeg linker til Kathy som har «Slow Sunday Stitching» link party hver søndag. 

Jeg er ferdig med fire fantastiske ferieuker. 
De to første ukene var jeg hjemme og det ble mye tid ute i hagen.
I år er hortensiaen full av blomster.

Flere blomster fra hagen min.


Vi fikk låne en hytte på fjellet noen dager, 
og da det ble flotte fjellturer.



I fjor fikk jeg en fantastisk bursdagsgave. Det var en  tur til en liten øy i nærheten av Stavanger sammen med døtrene mine, og kjæresten til den yngste dattera mi. . 



Øya heter Hidle, og blomsterparken Flor og Fjære leverte en ubeskrivelig flott ettermiddag. 
Med i billettene var det omvisning i parken og et deilig måltid. 
Jeg har mange bilder fra denne turen, og vil lage et eget blogginnlegg der jeg deler blomsterbilder. 


Den siste uken var jeg i Stavanger der min eldste datter, Karen Elise, bor.
Vi deler syinterresen og har hatt noen sydager sammen. 
Denne uken ville vi sy klær. 
Her er noe av det jeg sydde. 




 
Snøen du ser ibakgrunnen på dette bilde er, Folgefonna, en av de store isbreene i Norge. 

«Takk for hver morgen
for en ny dag
Med nye muligheter.
Vi vet ikke hva dagen gir,
men den er der.
Det er ingen selvfølge.»
     
                                                                 Ragnhild Bakke Waale

Lag deg en god dag! 

11 kommentarer:

  1. What a sweet quilt. It is lovely. I hope you enjoy the quilting. You live in a beautiful country, it was so nice to see part of your travels.

    SvarSlett
  2. Det ser ut til at du har hatt en flott ferie. Dette året synes jeg vi har hatt bare godt vær. Vi har også vært litt rundt her og der. Deilig etter et år nesten helt isolert fra familie og venner rundt i landet. Ja, vi bor i et flott land, og det ser jeg bare mer og mer jo eldre jeg blir. Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  3. What a great holiday, and love seeing your beautiful pictures of the scenery and flowers. You have sewn some beautiful clothes too! Hope you have a great week!

    SvarSlett
  4. Such a beautiful quilt you are working on . The scenery in your holiday photos are amazing. It looks like you had a great time. Have a great week.

    SvarSlett
  5. Please tell me the name of the place you were staying on your holiday, hiking there looks heavenly! My kind of vacation! Your quilt is very pretty. You had a very productive time sewing with your daughter. Great new outfits!

    SvarSlett
  6. the quilt is beautiful, lovely soft colours, it looks very old fashioned. The flower pictures are gorgeous.

    SvarSlett
  7. Be still my beating heart! A gorgeous embroidery quilt, beautiful flowers.....hydrangeas too; gorgeous scenery, sunny skies.....and gorgeous clothes you have cleverly sewn. It sounds as if this past months has been heaven for you. I must say, the hand quilting on your pretty quilt is fantastic. Well done!

    SvarSlett
  8. It sounds like you've recovered from your hand surgery and are doing well! Your vacation sounds wonderful so nice you could spend time with your daughter. Happy stitching!

    SvarSlett
  9. Your garden is beautiful, and so is your embroidery quilt! It looks like you had a lovely trip, too. Congratulations on sewing the clothing - it looks great!

    SvarSlett
  10. What a wonderful holiday you had. Beautiful scenery, and you did so well sewing so many lovely clothes.

    SvarSlett
  11. It looks beautiful! I would love to take photos there!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!