tirsdag 11. august 2020

To vesker


En kollega hadde funnet en gammel vevd veggpynt på en gjenbruksbutikk.
Hun spurte meg om å sy en veske, og en slik utfordringer med redesign kunne jeg ikke si nei til.
Er ikke fiskene fine?

 

 

Jeg hadde noe dongeristoff og noe okergul velour der fargene passet godt til fiskene.
Vesken er fóret og jeg liker å ha en glidelåslomme i fóret. 


 Vestlandstaske 

Vestlandstasken har jeg laget mønster til.
Jeg finner stadig noe nye løsninger jeg vil prøve, og denne er oppgradert med regulerbar skulderrem som er festet med karabinkroker i sidene. Dermed kan den lange skulderremmen tas av..


Det er lomme både inni vesken og utenpå.
Her jeg bor regner det mye, og da er en veske laget i voksdukstoff god å ha.  
 I hagen min har jeg to blåbærbusker.
Bærene pleier å forsvinne før jeg får plukket dem, men i år har jeg et nett over buskene. 
Da kan vi plukke og spise de modne bærene istedenfor at fuglene spiser de. 
Litt sommerlykke! 


"Jeg angrer på
at jeg ikke oftere
tente lys, 
ble våt i regnvær,
løp etter sommerfuglene."
                                                                    Ragnhild Bakke Waage

12 kommentarer:

  1. Så artig den fiskeveska var. Kjekt med gjenbruk.

    SvarSlett
  2. Gjenbruk er alltid kjekt. Artige og fargeglade fisker. Voksdukstoff er fint å bruke til vesker. Flotte vesker begge to.

    SvarSlett
  3. Both bags are a treat to the eyes, Birthe, Yes those fish are fabulous. Such a wonderful find to re-use the fabric in a bag. Your blueberries and raspberries look delicious.

    SvarSlett
  4. är i trädgården men de trivs nog inte på Öland.Det är så torrt.Lyckades inte när jag bodde på västkusten heller.Ha en fin dag! kram Gudrun

    SvarSlett
  5. Härliga väskor och bra med återbruk! Kram Immi

    SvarSlett
  6. Jättetrevliga väskor som du har sytt och kul att kunna använda det man har hemma. Ser gott ut med hallon och blåbär, hallon har jag också ett par buskar, men i år har de blivit så små pga av torkan!
    Kram Catarina

    SvarSlett
  7. Your bags came out so beautifully! I so love your photos...they are so peaceful!

    SvarSlett
  8. Great discovery in thrift store, and wonderful bag you made from it! Berry time is the best time of year!

    SvarSlett
  9. Jeg er imponert ... du sydde vakre vesker. Jeg liker begge. Fiskene er fantastiske.
    Ja, nå er det en så vakker bær-sesong. Jeg spiste mye blåbær på fjellturene. Det er så nydelig.
    Jeg ønsker deg en fin sommer og sender deg hjertelig hilsen.
    Viola

    SvarSlett
  10. Herlig fiskeveske😊 og så smart med en praktisk voksdukveske.

    SvarSlett
  11. Så flott gjenbruksbruk Birthe. Kjempe flotte vesker 😍😍😍

    SvarSlett
  12. Så fine fisker og veskene likte je godt. Og godt med blåbær med melk, det et je ofte nå i bærtida men også på vintern. Har litt hel bær i frysern.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!