søndag 9. august 2020

Søndagsbrodering

I dag har jeg brodert ferdig  Leksjon 7 i Hug`s & Kisses broderikurs.
Det er langt fra perfekt, spesielt ringen med knuter og et langt sting. 
Men dette er en prøve og øve broderie, og jeg sier: Det er godt nok. 

French and Colonial Knot.
Jeg var sikker på at jeg ville like "French knot" best.
Men etter å ha lært "Colonial Knot" liker jeg den bedre.

Jeg syns det er koselig med broderiramme laget av tre, og trodde de var like bra som rammene i plast.

På kurset anbefalte de plastramme. 

Plastrammene er utformet litt annerledes og stoffet sitter fastere i plastrammen. 

Nå er jeg klar for leksjon 8. "Feathers and fly"

Det blir spennende, for dette er helt nytt for meg. 

Jeg linker til Kathy`s Quilt som har "Slow Sunday Stitching" hver søndag. 

Besøk hennes blogg og mange andre som brodere og lar søndagen være en roligere dag. 

I går var jeg en tur til Visnes på Karmøy.

Det er et lite sted, og det er helt utrolig at i 1895  var Visnes kobbergruver en av de største bedriftene i Norge. Det bodde ca 1000 mennesker på Visnes og de hadde et eget lite samfunn der. 

De hadde til og med eget sykehus.

Her er en link der du kan lese litt om stedet

Og her har vi en miniatyr av frihetsgudinnen. 

"Nyt solstreifene.

Det kommer en høst."

                                                                                              Ragnhild Bakke Waale

Ønsker deg en fin ny uke! 

7 kommentarer:

  1. Pretty stitcheries, and I always enjoy seeing your photos from your country.

    SvarSlett
  2. Flotte stitcheries, koslig arbeid på en søndag. Her har symaskina duret og gått litt igjen. Nå er kveldene mørkere og høsten er gjenkjennelig. Ha en fin uke.

    SvarSlett
  3. I didn't know you had your own miniature Statue of Liberty...how fun! With each new stitch you are learning you are making such gorgeous pretties.

    SvarSlett
  4. That Colonial knot is an interesting stitch! Love the photos of your outing, too!

    SvarSlett
  5. Så fine broderier! Jeg likte og brodere, absolutt ingen ekspert, men nå har quiltingen tatt over. Skal du sy de sammen til noe når alle er ferdige? Jeg visste faktisk ikke at det finnes en miniatyr av frihetsgudinnen i Norge!

    SvarSlett
  6. Your embroidery is beautiful! I love how you are so gentle with yourself as you discuss your work! What beautiful photos of your adventures! Thank you for sharing!

    SvarSlett
  7. Nydelig broderi og flotte bilder Birthe 😍❤️ønsker deg en kjempefin helg 🌸🌿🌸🙋🏻‍♀️

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!