lørdag 11. april 2020

Småting

RSC 20 har fargen lys blå i april.
Jeg har testet to enkle mønster på små oppbevaringer.
Her trenger en bare små stykker med stoff, så det er ypperlig å sy av scraps.

 Denne fant jeg mønster til på Youtube. hos Jess OklaRoots.
Jeg likte dette designet veldig godt, og vil prøve å lage flere slike.
Dette var et grunnmønster og det er lett å endre størrelsen om en ønsker den større.

Jeg har en karabinkrok i ene enden.
Da kan en for eksempel henge den fast på innsiden av håndvesken.

Jeg vil finne en liten oppbevaring som passer til å legge ringer og klokke i
for oss som jobber på sjukehus.
Ingen får ha på klokke eller juveler når en er på jobb i helsevesenet. 

 Her finner du mønster på denne vesle "earbud-pouch"
Den er grei å oppbevare ørepropper i,
men det er ikke plass til klokke, så denne passet ikke så godt til mitt formål. 

So Srappy har "Scrappy Happy Saturday" hver lørdag.


Her er sangen: 

God påske!

12 kommentarer:

  1. Så fine småpunger og kjekt å sy av smårester, og at dem blir til så fine ting. God påske.

    SvarSlett
  2. Lovely use for those Light BLUE scraps!!

    SvarSlett
  3. That little blue square pouch is adorable! I'll have to go look at the video. Happy Easter to you!

    SvarSlett
  4. That is a nice little pouch. Beautiful flowers too! Happy Easter!

    SvarSlett
  5. Veldig kjekt med disse småveskene. Og så kan du jo vaske dem. Fine er de også. Ønsker deg en fin påskemandag!

    SvarSlett
  6. Very nice and practical too. I admire sewists who make things to use. Also love the Easter chick!

    SvarSlett
  7. Flotte småvesker, jeg elsker å sy disse. Jeg synes de er supre i håndvesken med alle duppedingser vi damer trenger. Ha en flott dag.

    SvarSlett
  8. Jeg elsker de små posene. Så fint.
    Jeg hadde lagt symaskinen bort over påsken ... Jeg tar ut... og syr den ganske runde minisposen ;-))
    Takk, kjære Birthe.
    Klem fra Viola
    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  9. Your pouches are lovely! Your fabrics are beautiful too. They would make such lovely gifts!

    SvarSlett
  10. Riktig så flott liten pung. Jeg har et par venner som jobber i helsefag, så kanskje jeg skulle sydd et par små punger til smykker til dem jeg også. Det er artig å prøve ut litt forskjellige mønstre. Greit med mønstre man enkelt kan endre størrelsen på også :)
    Ønsker deg en flott dag!

    SvarSlett
  11. Små og søte til oppbevaring - godt og få brukt rester også.

    SvarSlett
  12. Beautiful AND practical little pouches. Good luck finding and making the perfect size you and other health care professionals can use. Thank you for all you do!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!