mandag 3. februar 2020

Barnequilt.

I januar har jeg sydd denne barnequilten.
Den er ikke ferdig, men jeg er godt i gang med quiltingen.
Det går fremdeles veldig sakte her,
men det har faktisk vært kjekt når jeg først er kommet over dørterskelen til syrommet.

 I slutten av desember  fikk min niese fikk sitt fjerde barn.
Jeg har sydd quilter med barnas navn til de andre barna, 
og nå syr jeg til den nye babyen også.. 
På bildet her er den klargjort til å quiltes. 

kvadratene er quiltet med hjelp av en buet quilting linjal.

Motivstoffene får quiltet skjell mønster. Det er første gang jeg bruker skjell linjalen. 
Jeg måtte øve på en prøvelapp for å se hvordan linjalen skulle brukes. 

Det er langt fra perfekt, men jeg øver og øver.

Det er mandag og jeg linker til:
og 
Love Laugh Quilt: Monday Making

Her får du en snik kikk på en rad quilt
som ble liggende et år før jeg fikk sendt det til Hildes Quilteverksted.
Dette bildet har Hilde som har quiltet det sendt meg. 
Teppet er sendt i posten, og jeg venter med spenning til det kommer.
Da gjenstår å sette på lukkekant.
Når den er ferdig kommer det bilder her på bloggen.

"De tapreste og mest latterlige håp
har noen ganger gitt de mest fantastiske resultater."
                                                                                                                                             Luc De Vauvenargues

Lag deg en fin dag! 

9 kommentarer:

  1. Sweet quilt for a baby! I love your quilting, I never try with ruler yet, but looks like you did a great job!

    SvarSlett
  2. Fint babyteppe! Alltid koselig å lage noe til de minste.

    SvarSlett
  3. Så flott teppe, det kommer sikkert til å bli verdsatt i mange år fremover.
    Flott quilting!
    Jeg har også kjøpt meg quiltelinjaler,- men er utrolig dårlig på å bruke dem.
    Kanskje jeg skal grave de frem igjen og gjøre et nytt forsøk.

    SvarSlett
  4. Så nydelig teppe. Sånn linjal har jeg aldri prøvd, kanskje en ide? Ha en flott dag. Vi fikk snø i går og idag regner det, men det ble litt lysere ute så lenge det varer.

    SvarSlett
  5. Vilket gulligt babytäcke och din kviltning ser jättebra ut!
    Kram Catarina

    SvarSlett
  6. So sweet and pretty fabrics!

    SvarSlett
  7. Nydelig du ha laget... så herlig.
    Jeg se på TV skiskyting Norge og Frankrike foran... så spennende :-)))
    Hilsener til deg.
    God søndag.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!