mandag 20. januar 2020

"Svart" jul

Den siste utfordringen i Mrs Moen tar utfordringen er ferdig.
Desember.
Likebeinte trekanter- trær- juletrær.
Vi synger "I dreaming of a white Christmas",
...men her jeg bor er det sjelden hvit jul.
Det er også den mørkeste tida i året der vi bare har lys noen timer midt på dagen.
og noen julestoff/fabric jeg hadde liggende var svarte, brune og røde med gull.

Jeg lagde en juleløper nå i januar.
Enten er jeg alt for sein,
eller så er jeg veldig tidlig ute til neste jul.

I denne utfordringen i 2019 har jeg lært mange forskjellige teknikker.
En ny teknikk hver måned, og du kan se det jeg har sydd ved å trykke på linken her.
Jeg har gjort 11 av12 utfordringene, men stanser med det.
I desember lærte vi å lage trekanter uten å bruke en spesiell trekant linjal.
Mrs Moen er opptatt av at vi ikke trenge kjøpe linjaler til alle formål,
men at mye kan gjøres enkelt med det vi har.
Det er mandag og jeg linker til Show and tell Monday with Bambi
og
Love Laugh Quilt: Monday Making!

I hagen er plenen grønn.
Det er litt uvanlig på denne årstiden.

Hvert år har Haugtussa Quilteklubb en ukes utstilling.
Jeg besøkte utstillingen og vil dele noen bilder med deg.








"Jeg ønsker å fylle deg opp
proppfull av kjærlighet
for den du er."
                                                                       Ragnhild Bakke Waale

Lag deg en fin uke!

9 kommentarer:

  1. Liker veldig godt juleløperen din, veldig fine i litt uvanlige julefarger, de er nydelige sammen. Mye flott på utstillingen.

    SvarSlett
  2. Så tøff løper! Moderne med disse fargene. Og så flott utstilling, der skulle je ønske je fikk vært😉

    SvarSlett
  3. Så flott løper, da. Kan jo brukes hele året. Jeg kom aldri i gang med disse utfordringene, hadde mange andre sømutfordringer i tillegg til sykdom i familien. Tusen takk for at jeg fikk se utstillingen. Mye fint der. Jeg syr for tiden på en quilt som skal til Stavanger i mars, og dit skal jeg også. Skal du?

    SvarSlett
  4. Stilig løper! Og jeg har funnet ut at januar er den rette tida for julesøm :) Før jul er det alltid så mye som skal gjøres og det blir lett stress. Nå har vi et helt år foran oss! Mye fint på utstillingen også.

    SvarSlett
  5. En annorlunda jullöpare och så fina de blev. Tack för att du visade bilder från utställningen, alltid roligt att se!
    Kram Catarina

    SvarSlett
  6. Så läcker din löpare är!!Tack för fina bilder från utställningen också.
    Kram Gudrun

    SvarSlett
  7. Så flott løper og vakker utstilling du har vært på. Jeg får litt sylyst og håper symaskina blir min bestevenn igjen. Akkurat nå har den hviletid. Ha en flott dag.Klæm.

    SvarSlett
  8. Pretty table runner, and never too soon for Christmas ;) Thanks for sharing the quilt show

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!