søndag 9. desember 2018

Julequilt


Noen få sting med håndsøm ble det i dag da jeg ble ferdig med julequilten min. 
Jeg har sydd på label på baksiden. 

 Her har jeg hengt quilten på tørkesnora ute.
Det både regna og blåste, så det ble full fart inn i huset igjen.
Teknikken på denne quilten er dissapearing four patch. 

Jeg linker til:
og til:
Show and tell Monday with Bambi
and
Love Laugh Quilt: Monday Making

Nå er julequilten på plass i sofaen ved siden av puten jeg sydde for et år siden. 

Jeg har vært på to julekonserter sist uke. 
Den ene var med Trygve Skaug.
En fantastisk flott konsert.
Her er en av sangene han sang.
 Det var mange vakre sanger, historier og poesi.

Her er et dikt som Trygve Skaug har skrevet:

                         to lys gir oss varme
                         holder kulda på vent
                                vi har vårt håp
                 der hvor flammen er tent
                             lyset midt i natta
                              er der for å vise
                               veien til gutten
                   som vårherre har sendt


Lag deg en fin advents uke! 

7 kommentarer:

  1. Så vacker julquilt och den passar perfekt med kudden du sytt tidigare ♥ ♥ ♥
    Önskar dej en fin väntan på jul!

    SvarSlett
  2. Congratulations on finishing this lovely quilt! Perfect to enjoy at Christmas time!

    SvarSlett
  3. Lovely pillow and i really like those deep red colors in your disappearing 9-patch quilts...
    Perfect for Christmas nice works hugs, Julierose

    SvarSlett
  4. Hi Birthe i love your xmas quilt and how lovely does it look sitting on the couch next to your lovely xmas cushion,well done my friend on your beautiful finish.

    SvarSlett
  5. En veldig vakker quilt du har laget. Deilig mønster og farger. Jeg liker veldig. En fantastisk jobb du gjorde. Gratulerer deg. Takk for LINK til sangen. Herlig med julekonserter.
    Ønsker deg veldig fin adventstid fortsatt. Helgen jeg var til julemarkeder mit litt konsert og til museum med utstilling til "sjokolade jente" fra Jean-Etienne Liotard...kjenner du "sjokolade jente"? Klem fra meg

    SvarSlett
  6. Fantastiskt! Vilket fint täcke!!!!

    SvarSlett
  7. Nydelig julequilt. Det blir herlig og ha rundt seg på kalde kvelder :-)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!