tirsdag 22. mai 2018

Row quilt

Quiltemagasinets Row quilt prosjekt 2018.

Rad to er et enkelt mønster.
Den heter: Modern Music, 
og er designet av svenske Marie Hellbergh.

Her er de to første radene.
Jeg ventet lenge på magasinet denne gang.
 Jeg måtte kontakte Quiltemagasinet
og etterlyse det flere ganger før de endelig fikk postet det.
En måned etter andre abonnenter fikk sitt Quiltemagasin kom det omsider i postkassen min.

Her er raden ute til fotografering.
De hvite blomstene, duppesoleie
  er en kjær plante der roten kommer fra min mormors hage. 
Jeg fikk den av min tante for noen år siden. 

Jeg linker til.
Love Laugh Quilt: Monday Making.


Jeg har vært i dagligvarebutikken og brukt de nye posene til frukt og grønnsaker. 
Jeg tror vi er mange i Norge som har byttet ut plastposen 
med enten heklede eller sydde poser. 
Det virker som de butikkpersonalet var blitt vant
til at kundene bruker annen emballasje enn plastposer.. 
Jeg syns det er kjekt at det er populært å kutte ut plastemballasje.
Har du lyst å sy lignende poser er det mange gratis mønster på nettet.
Se for linker i et tidligere innlegg her.

Jeg har fått et passende skilt til å ha i hagen min.
Det står: Gartneren har ferie.
Jeg har ikke grønne fingrer så det passer godt i hagen min.
Nå har jeg ikke fått gjort noe i hagen i år.
Med brukket ankel har det ikke vært mulig å luke bedene eller klippe gresset..
Plenen var blitt kjempehøy,
og jeg ble så glad og takknemlig da en venn ville klippe gresset for meg på lørdag.

Det er godt å ha venner som hjelper til når en ikke klarer arbeidet selv.

"Når vi gir bort
en håndfull varme,
skaper det en ettervarme
i oss og rundt oss"
                                                             Ragnhild Bakke Waale

Takk til deg som besøker bloggen min
og takk for alle hyggelige kommentarer på de forrige innleggene.
Det gleder meg å lese det dere skriver.
Lag deg en fin dag! 

9 kommentarer:

  1. Love the colours of your quilt rows!
    It’s good that many in Norway are using fabric bags, I wish it were the norm here too, but so many people in England still use plastic bags. I don’t understand why they persist when we know what it’s doing to the wildlife!
    Oops, sorry, rant over!
    I like your sign for the garden. Hope you took it away when your friend was cutting the grass!!
    Hugs,
    Barbara xx

    SvarSlett
  2. Hi Birthe beautiful work my friend and i love the colours you are using,those bags are a fantastic idea for your fruit and veggies. Lol that garden sign made me laugh ,hope you have a lovely day my friend xx

    SvarSlett
  3. Herlig skilt og det tror jeg at jeg må kopiere :D Fine fruktposer som jeg skal sy engang også.. Og teppet blir fint !

    SvarSlett
  4. Hei Birthe. Synes "modern music" ser flott ut. Det er så nydelige farger sammen. Blomsten du viser kaller vi "hvite Duppe" her på Helgeland. Den er så skjønn, men litt vanskelig å få kjøpt tror jeg. Tror det er en gammel plante/staude. Å sy grønnsaksposer tror jeg flere kommer til å gjøre og så holder frukt og grønnsaker seg mye bedre enn i plast.
    Ha en flott kveld.

    SvarSlett
  5. Det blir kjempefint. Jeg liker de fargene du har brukt . Fint å ha sånne gode venner.

    SvarSlett
  6. Så bra at du fikk bladet og endelig fikk sydd! Fine poser til frukt og grønnsaker!

    SvarSlett
  7. Row Quilt, vakre fargene og herlige mønster. Dette blir veldig fint. Gleder meg å se... fortsatt. Så vakker du lager.
    Det er herlig å ha venner i nærheten. Opprettholde vennskap er viktig.
    Vi bruker... også... poser med klut igjen - akkurat som 30 år siden :-)) Jordbær tid deilig. Klem fra meg

    SvarSlett
  8. This Row quilt is going to be a very happy quilt with all the wonderful bright colors.
    I too use cloth bags for my groceries. Some places even pay 5 cents for each bag you bring in.

    SvarSlett
  9. Vilken vacker quilt det blir! Du har valt jättefina tyger!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!