torsdag 19. mars 2015

Veggteppe

Måtte ha,

bare måtte ha...

Moda serien 
"Chance of flower" charm pack.
Ja, den ble for fristende, og jeg måtte snope meg den.
Nå har den ligget i skuffen en stund,
men jeg har hatt den framme mange ganger,
kost meg
bare med å se og ta på den.
Kjenne på gleden fargene gir,
og gleden over at nå er våren her og vips har vi sommer.
Så har jeg lurt på hva jeg skulle sy. 
"Sy deg  et veggteppet", sa en venninne.

Så gjorde jeg det. 
 Jeg supplerte med litt mere stoff, 
og sydde sammen to og to kvadrater 
som jeg delte diagonalt for å få blokker med trekanter.

Teppet henger nå i gangen min. 
Jeg har prøvd meg på frihåndsquilting.
Suste avgårde og her er det mye rart og lett blanding av forskjellige mønster.
Joda, jeg trenger å øve meg på frihåndsquilting.

 Det øverste og dette bilde er tatt utendørs.
Fargene endrer seg i lampelys,
og jeg syns de ble klarere på bildene jeg tok ute.

Takk for hyggelige kommentarer!

L
VEL
V



5 kommentarer:

  1. Nydelig veggteppe , du er flink å sette sammen farger :)

    SvarSlett
  2. Herlige vårfarger :-) Ønsker deg en fin helg.

    SvarSlett
  3. Ja det var flott teppe og så fin quilting. Ser da ut som du har gjort det før for det var fint!

    SvarSlett
  4. Kjempefint teppe i glade farger! :)
    :) Karen Elise

    SvarSlett
  5. Så nydelig! Riktig lett og lyst! Og frihåndsquilte, det kan du!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!