søndag 14. april 2013

Søndagstur

Det er helg. 
Ute har været snudd fra stabilt solskinnsvær og kulde
til regn og gradestokken er på pluss-siden. 
Håper ikke det blir like stabilt som godværet bak oss har vært.
Sikkert etterlengtede dråper for mange gartnere, bønder 
og ikke minst for alle planter som vokse og gro rundt oss nå.
Med så mange fine dager burde den fysiske formen vært på topp. 
Jeg burde jo nyttet dagene til turer i den flotte naturen jeg bor i. 
Men så vel er det ikke. Her har som mange av dere vet dagene vært fullt av jobbing.
I går reiv og sleit jeg av mesteparten av det gamle golvbelegget på kjøkken,
og au..der kjente jeg ryggen...
og måtte ta det roligere resten av dagen. 
Våkna stiv og støl, og tenkte 
i dag skal jeg ut i terrenget 
 TUR.
 Jeg ville gå i skogen, og tok en turløype vi gikk mye da jeg var liten, 
da søndagstur nesten var obligatorisk.
Ble nesten redd da jeg kava opp de første bakkene og kjente blodsmak i munnen. 
Men jeg rusla videre, målet var en topp med utsikt.
Flott å gå på skogsbunn, gjennom svart granskog.
 En gjør seg noen tanker når en går i skogen.
Inni det svarteste tenkte jeg at sånn har livet vært i perioder også.
Så svart at en tror knapt det finnes noen lysning, 
men så går en litt videre, og der ser en noen lysstråler, eller en liten åpen myr
Denne løypa gikk virkelig opp og ned,
akkurat som livet også gjør i blant.

 Stien gikk både over steiner og gamle røtter som tittet fram. 
Kanskje de også trengte lys.
Jeg syns det er så fasinerende med de gamle røttene på stien.
Plutselig var avstikkeren opp til toppen der.
Målet var nådd, jeg satte meg ned, kikka rundt. 
Tilbaketuren gikk som en lek.
Det var ikke så lange turen,
 men deilig var det, 
og håper at energilageret har fått litt påfyll,
for denne uka skal kjøkkenet mitt settes opp.
Ønsker dere en fin ny uke! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!