lørdag 23. mars 2013

Shopping-engel

Dette englebilde er noe av det første jeg sydde.
Jeg syns englene er så skjønne. 
Mønsteret står i en av quiltebøkene mine, men akkurat nå er der meste stuet vekk, 
og jeg husker ikke tittelen på boka, men skal legge det her på siden senere.
Bildet henger i gangen,
og derfor ser jeg det ganske mange ganger i løpet av dagen.
Jeg har vel alltid tenkt at den engelen med forkle på passer til meg.
 ...men nå som jeg holder på å fikse det meste i huset,
har liksom shopping-engelen kommet litt nærmere. 
...bare det at 
...en liten håndveske er ikke stor nok, 
men den er grei å ha "kortet" oppi. 
Så kommer jeg susende med veska på armen,
poser fulle av diverse malingsutstyr, tapetruller mm.

I dag har jeg vært ute å sett på tapet til kjøkken.
Jeg tenkte å ha en ensfarget lys tapet...
...helt til jeg reiv tapet her en dagen,
og bakerst dukket denne tapeten opp.
Jeg syns dette var gøy å finne,
Den er nok fra 1960-tallet.
Jeg falt liksom helt pladask, og vips ombestemte jeg meg.
Ikke ensfarget på kjøkken, nei.
Det er bare en liten del av veggen som ikke er kjøkkeninnredning,
og hvorfor ikke våge noe annerledes?
Nå har jeg leita etter tapet med litt mønster,
og i dag tror jeg at jeg fant den rette.
Det blir spennende!
Når kjøkkenet er ferdig om kanskje en måneds tid,
havner det nok et bilde her på bloggen.
Mandag er det tapet-shopping igjen...


God helg!

4 kommentarer:

  1. Det var et fint englebilde , søte var de :)
    å pusse opp er travelt ,men å så herlig når en er ferdig , gler meg til bilde kommer av nytt kjøkken :) God helg !

    SvarSlett
  2. Jag blir varm i hjärtat när jag ser Dina underbara änglar!

    Dollandesign

    SvarSlett
  3. Så fine engler! Det er spesielt med den første quilten en syr ja.
    Så flink du er som pusser opp kjøkken, det er litt av et arbeid.
    Den gamle tapeten var jo flott, ha en riktig god påske!
    Og - tusen takk for hyggelig kommentar hos meg:)

    SvarSlett
  4. Nydelig quilteteppet. Kos deg med oppussing, og god påske!
    Klem, M

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!