søndag 24. februar 2013

Søndagstur

Nydelig vær, og fri. 
Måtte ut en tur,
og i dag ble det tur til fyrtårnet, 
Ryvarden.


 Koselig skilt på porten inn til fyrtårnet.
..og kanskje vi trenger en påminning på dette.
For det er rart 
det med å si
"Hei" 
når vi er på tur.
Når er vi så langt på "tur" 
at vi sier "Hei" 
til de vi treffer...?
...selvom vi ikke kjenner de.
Egentlig er det en fin skikk, 
og jeg har lagt merke til,
at eldre mennesker er snarere med å hilse, 
enn yngre mennesker.
Noe å tenke på...
En liten rast ved steinbordet. 

Hvitt gjerde, 
hav,
en rosa sau, 
og en gammel kjerre.
Naturens farger!
Vakkert å se på berget langs havet.
Rustent rekkverk
Det har nok gjort nytte for seg 
den gang fyrbøteren bodd på Ryvarden.
men... 
nå har regn og sol, 
vind og sjø,
og mangel på vedlikehold
gjort det til et kunstverk.
For stilig er det.

Med denne 
hjertesteinen 
som min datter oppdaga mitt i veien
 ønsker jeg deg en fin ny uke!


2 kommentarer:

  1. Så nydelige bilder fra Ryvarden, Birthe :) hjertet i stein er et av naturens under :) Er enig i at det er koselig å hilse på hverandre når man er på tur, det er en fin skikk! Jeg har også vært på tur i dag, det ble med ski på beina :)

    SvarSlett
  2. Herlige bilder Birthe! Det har vært ei nydelig helg:)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!