søndag 21. august 2022

Sensommer!

Det er søndag og jeg vil prøve å håndquilte litt videre på julequilten.
Det blir siste søndagen med håndsøm på en stund for meg. 
Rundt om i verden er det mange som slapper av med å brodere,
håndquilte, strikker eller andre roligere aktiviteter om søndagene.

Høyre hånden blir operert for Carpal Tunnel Syndrom på fredag. 
Jeg er ekstra spent, siden det er høyre hånden, og jeg håper og ber om et vellykket resultat. 



Jeg har brukt mest tid på koften de siste ukene. Nå er den ferdig.
Det er godt å ha varme klær når vinteren kommer.
Her er strøm blitt mange ganger dyrere enn vi er vant til,
og jeg må sjekke når i døgnet den er billigst før jeg setter på en klesvask. 

Jeg har fått høre at å strikke er en fin aktivitet når hånden ska trenes opp igjen.
Jeg vil kjøpe garn og etterhvert starte et nytt strikkeprosjekt, og når finmotorikken fungerer  igjen vil jeg fortsette på julequilten 


I hagen er noe avblomstret og peonvalmuen står og viser fram sitt vakre frøhus.
Det grønne graset til høyre er popcorn. Morsomt at en kan plante upoppede popcorn, og etter noen dager spirer det og vokser til grønne blader. Jeg planta det i slutten av juli, neste år vil jeg plante det om våren.

Her er jeg på tur like ved her jeg bor. 
Kommunen har hogd ned store trær, og fra turstien kan vi se byen og utover havet. 
Det ene bildet er av en bunkers. Et mindre hyggelig minne fra 2. verdenskrig da tyskerne var her og kriget. De bygde mange slike bunkerser langs fjellsiden i byen her. 

Lykke! 
Hortensiane blomstrer, og de vil stå å glede meg langt utover høsten. 
De fleste er blålilla, men her er en svak rosa farge.
Fairy rosene blomstrer mer enn noen gang før, og det er kjekt å ta inn roser til en vase i stuen.

«Du har din pensel, du har dine farger,
Så mal ditt paradis og stig inn. 
Nikos Kazantzakis (1883-1957)
 

Lag deg en fin uke! 

10 kommentarer:

  1. Prayers for a successful hand surgery! Your sweater is beautiful! The Ukrainian war is affecting is all in one way or another. I'm not sure what the cost of electricity is going to do here in the US. Have an enjoyable time selecting yarn for your next knitting project!

    SvarSlett
  2. Good luck with the surgery and hope the stitching helps speed up your recovery!
    Congratulations on finishing the cardigan - it looks wonderful!

    SvarSlett
  3. Good luck with your surgery. That is a beautiful sweater. Gail at the Cozy Quilter.

    SvarSlett
  4. Good luck on your surgery. Your sweater is gorgeous!

    SvarSlett
  5. Sending prayers your way for a successful surgery and fast recover Birthe Marie. You made a beautifull cardigan, your hand quilting looks lovely. Owo beautiful hydrangeas and roses, and great place to observe the city and the sea.

    SvarSlett
  6. Your quilt and hand quilting are lovely. Will definitely pray for a successful outcome and recovery! Your cardigan came out lovely!! You are so talented!
    Oh! You go on such lovely adventures and take such great photos! Take good care!

    SvarSlett
  7. Very best wishes for your hand surgery, I will be thinking of you. What a pretty cardigan you have just finished, I love the colours and design.

    SvarSlett
  8. Best wishes for a successful surgery and a quick recovery. Your cardigan is very pretty. You are very talented. I hope you hand recovers quickly enough for you to resume your quilting and knitting.

    SvarSlett
  9. Önskar dig också lycka till med din operation! Själv bröt jag överarmen i mitten av juli när jag var uppe i Norrland, inget kul. Har precis försökt sytt lite på maskin. Din tröja är jättefin, en sådan skulle jag också vilja sticka någon gång. Så fina bilder från din trädgård du tagit!
    Kram Catarina

    SvarSlett
  10. Fint å titte innom hos deg igjen. Bra at strikking fortsatt går bra :-) Jeg pleier å slå av varmtvannstanken om dagen for å spare litt :-) Men har det på over et døgn av og til, slik at jeg er sikker på at den blir skikkelig varm på grunn av fare for legionella. Ha en flott velsignet høst, med de rundt deg :-)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!