søndag 20. februar 2022

Toalettmappe og håndquilting.

 



I dag skal jeg fortsette med håndquilting. 
Jeg holder på med den sjette blokken.
Ute snør det, og jeg vil ikke gå ut.
Det er en perfekt dag og vær til å sitte inne med håndsøm og gjerne blir det litt strikking også.
Det er søndag og jeg vet det er mange som sitter med håndsøm.

Denne uken har jeg også vært innom syrommet mitt.
På YouTube følger jeg «Owl be sewing». 
Hun har mange videoer der hun forklarer framgangsmåte til forskjellige saker hun har designet.
Dette mønsteret, 5 pocket Zipper bag, har jeg sydd to stk av tidligere.
De fikk døtrene mine. 
Nå ville jeg lage en til meg selv. 

Det ble noen bilder ute i snøen i går

Snøklokkene blomstret så fint, men i går stod de til knes i snøen.
I dag har det snødd enda mer, og de er helt gjemt under snøen.
Heldigvis tåler de å bli dekket av snø.
 Kanskje det er derfor de heter snøklokker. 

Det ble en litt tøff start på det nye året her. 
Jeg har måttet ta opp flere golv i kjelleretasjen min,  og har hatt snekkere her i flere uker. 
De har skiftet alt under golvet. Det viste seg å være nødvendig. Det ble mye arbeid å tømme rommene, spesielt syrommet som er overfylt i skuffer og skap, men gevinsten er en stor forbedring av boligen, med nytt treverk, ny isolasjon og nye golv. Jeg merker at golvene ikke er iskalde lenger. Vi har rekordhøye strømpriser i Norge nå, så kanskje det merkes på strømregningen også. 
Jeg er veldig fornøyd med resultatet. 

Her er vi ute på en liten spasertur langs kyststien i Haugesund. 
Hestene som står ute i vannet har tidligere vært i en kunstutstilling 
«The rising Tides» i Themsen i London.
De er laget av Jason deCaires Taylor.
Dette er fra en annen dag. 
Det er ca en times turvei gjennom en golfbane i nabokommunen,  Sveio.
Jeg syns det er fint å gå tur der.. 


Måtte du ikke 
gå glipp av lykken
I de små ting 
mens du venter 
på de store.

                                                        Pam Brown f. 1928

Lag deg en fin uke! 

12 kommentarer:

  1. Your Christmas quilt is so pretty! You're doing a good job with the quilting. We don't have any flowering bulbs popping through the snow yet, maybe in March? Renovations are always so much work but the result is always rewarding. Happy stitching!

    SvarSlett
  2. Greate progress on the hand quilting front.
    Your Toilete bag is very cute and useful.
    Your sewing space looks fantastic.
    And I love the ouside photos.

    SvarSlett
  3. The snow drops are so delicate and sweet... how can they survive the cold snow?!?!
    Enjoy your hand quilting today!

    SvarSlett
  4. Great progress with hand quilting. Love seeing your outdoor pictures! I think all your upgrades to your insulation and such will surely help in the long run. I need to get new insulation in my house, but it is up in the attic so I wouldn't have to move anything. Happy stitching!

    SvarSlett
  5. That's a pretty quilt you are working on. The snow drops are so pretty and delicate looking, but they must be quite hardy to stand up to the cold snowy weather. Your underfloor renovations will make a big difference to your home.

    SvarSlett
  6. How nice you will now be warmer and hopefully the electricity bill will be kinder. Renovations are a pain and so inconvenient but well worth it when all is finished. Your new space looks wonderful. Your quilting on your Christmas quilt is looking lovely and those bags you fashioned are all so pretty. It must be great to see the snowdrops popping up. They are tough little flowers aren't they; withstanding all those icy conditions. Nice you have popped a few in a vase to make your home cheery. Spring will soon be there....how exciting!

    SvarSlett
  7. Beautiful blocks and Norway is already on its way into spring. Snow and melt, no bulbs flowering here yet, too cold and lots of snow. Love your walk along the water.

    SvarSlett
  8. Vilka fina toalettväskor, och julkvilten är så tjusig..
    Underbara bilder du visar på naturen!

    SvarSlett
  9. I adore the quilting you are doing around that wreath. It is so pretty. Your pouch is very pretty. We have to empty our bedroom to have the floor redone and I am dreading it, so I understand what you had to deal with. Your walks have been in such scenic places. I love those snowdrops.

    SvarSlett
  10. En flott uke til deg også, Birthe. Den lille vesken med de forskjellige rommene er veldig fin.
    Ja, heldigvis tåler snøklokkene de hvite flakene... de ser virkelig pene ut i snøen.
    Jeg har nå hatt min skitur i fjellet og venter faktisk nå på våren og den varme sola... regn igjen i dag med 2 plussgrader. Grå som mesteparten av vinteren.
    Jeg lengter etter farger og blå himmel.
    En hyggelig hilsen til deg.

    SvarSlett
  11. Så fina bilder du visar både på vackra sydda saker och ljuvliga blommor. Har tagit in snödroppar, dom är så vackra .Tyvärr står dom nog helst kvar ute. Ha det så gott!!!

    SvarSlett
  12. I so love your hand quilted project! How in the world do you get your pinwheels to match perfectly and not lose your points? The three-pocket pouch looks great. I have saved the pattern and hope to kit some fabrics and supplies to make at least 2 of them. Thank you for sharing!
    Your photographs of your snowdrops are beautiful. Your home is so very neat and tidy. I’m liking that look, so we are beginning to purge a bit around the house. I love the cleaner lines.
    I didn’t realize those horses were statues! Wow! You live in such a beautiful area! Take care!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!